ReadyNAS achter 2e RouterModem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Help:

Mijn routermodem (draadloos, tele2) staat beneden in de meterkast. Deze bevat slechts 2 bruikbare bedrade aansluitingen.
1-Achter de eerste bruikbare poort heb ik een switch gehangen van waaruit twee kabels naar resp de 1e en naar zolder lopen.
2-Vanuit de tweede bruikbare poort loopt direct een kabel naar zolder. (Naar een ander vertrek)
3-Draadloos heb ik nogal wat apparatuur in gebruik: DS, Wii, 2 laptops, 2 iPhones enz. Dit werkt, voor zover op de begane grond of evt op de 1e, prima.

Op zolder heb ik aan 2) een ReadyNAS gehangen. Deze werkt prima.

Omdat ik het draadloze bereik door het gehele huis wat wil opvijzelen heb ik een routermodem gekocht. De bedoeling is om hiervan alleen de (draadloze0 switch te gebruiken. Mijn idee was om deze routermodem op zolder tussen de walloutlet en de ReadyNAS te koppelen. En daar raak ik dan de weg een beetje kwijt.

Ik weet dat ik de routerfunctionaliteit uit moet zetten. ik heb van alles geprobeerd, draadloos op het internet werkt wel maar ik kan niet meer bij mijn ReadyNAS komen.
Verder zou ik graag willen dat mijn draadloze apparatuur automatisch het sterkste signaal oppakt.

Een heel verhaal, best ingewikkeld maar ik hoop dat iemand mij een beetje in de goede richting kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan