"reageert niet"

Status
Niet open voor verdere reacties.

vroemvroem

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Berichten
42
Ik heb regelmatig dat een programma niet meer reageerd als ik op ctrl-alt-del druk.
dan wil ik "taak beeindigen" doen alleen het maakt niet uit bij welk programma het is hij loopt altijd vast zodat ik mijn pc helemaal opnieuw op moet starten!

ik draai win98se, ik heb al een keer windows update gedaan, wat kan ik hier aan doen?

jasper
 
Als het een 16 bit applicatie is dan deelt deze met andere applicaties (ook 16 bit) de processortijd. Als je dan 1 proces stopt, stopt de ander ook. Dit kan tot crashes leiden.

Verder werkt de applicatiebeheerder (CTRL+ALT+DEL) in Windows 9* lang niet zo goed/stabiel als in NT/2000/XP.

Probeer te achterhalen welk programma roet in het eten gooit.
 
poe hee, dat wordt lastig of niet?

nou het programma wat altijd vast loopt is ubi.com (online-gaming) volgens mij komt het door die player list van 400-500 man, zou dat kunnne?
 
Geen idee, ken het programma niet.

Krijg je nergens foutmeldingen of zo?
 
ehh nee dat niet.
alleen ik vind het zo vreemd dat ie bij taak beeindigen altijd vast zit erna
 
Hoi

Kan het zijn dat jouw firewall het verkeer naar ubi.com tegenhoud. Dat heb ik zelf ook wel eens als ik het programma geen toestemming geef om te verbinden met ubi.com, dan slaat vaak de hele computer vast.
Dus controleer eerst je instellingen van je firewall eens.
 
Kijk eens in de sectie handleidingen voor het programma process viewer. Download en installeer het. Hiermee kan je precies zien welk programma veel processortijd gebruikt. Dan kan je eventueel de prioriteit instellen of het proces beeindigen. Let wel, het beeindigen van een applicatie wil niet altijd zeggen dat alle bijbehorende processen worden beeindigd. Daarvoor moet je de process tree beeindigen.

Overigens is het niet altijd zo dat een applicatie hangt, als in de taskmanager staat dat hij niet reageert. Regelmatig controleert windows of een bepaalde applicatie nog actief is door er een soort ping aan te geven (tenminste, zo is mij dat ooit eens uitgelegd). Komt die ping niet op tijd terug, dan geeft windows aan dat de betreffende applicatie hangt. Ook al is dat niet zo.
 
Geplaatst door hangmat
Kijk eens in de sectie handleidingen voor het programma process viewer. Download en installeer het. Hiermee kan je precies zien welk programma veel processortijd gebruikt.

Overigens is het niet altijd zo dat een applicatie hangt, als in de taskmanager staat dat hij niet reageert. Regelmatig controleert windows of een bepaalde applicatie nog actief is door er een soort ping aan te geven (tenminste, zo is mij dat ooit eens uitgelegd). Komt die ping niet op tijd terug, dan geeft windows aan dat de betreffende applicatie hangt. Ook al is dat niet zo.
In windows 95, 98, me werkt dit niet echt. Is vooral bij 2k en XP werkzaam :).
 
Plotter: ik heb geen firewall dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Hangmat: alles staat op normal, alleen Kernell32.dll staat op high geeft ie aan
 
Kan je processor het spel wel aan en raakt deze niet overbelast????

Probleem heb ik gehad op m'n oude pc, processor was niet snel genoeg en in combinatie met een trage videokaart zei het systeem dus regelmatig , doe het zelf maar.
 
Nou, Blue Thunder

Ik heb het spel nog niet eens gestart, en alleen het online-speel-programma en dan loopt ie al vast.

Bij Gamespy heb ik er bijvoorbeeld helemaal geen last van, en loopt het als een trein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan