'real-time' messagebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

goof2808

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Van Wigi heb ik onderstaande code gekregen voor een messagebox als ik mijn bestand open:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim c As Range
    For Each c In Worksheets("Project").Range("K2:K109")
        If c = 0 Then MsgBox c.Offset(, -8), vbOKOnly + vbInformation, "LET OP! TODO!!!!!!!!!"
    Next
End Sub

Dit werkt goed maar ik wil meer:
Ik wil een realtime melding.

In cel G1 staat de huidige tijd 'NU()'
Ik wil graag een messagebox als de waarde in 'Range("K2:K109")' de waarde van G1 bereikt

Kan iemand mij helpen?

Govert

Laatst bewerkt:
Zet

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("K2:K109")) Is Nothing Then
        If Target = Range("G1") Then MsgBox Target.Offset(, -8), vbOKOnly + vbInformation, "LET OP! TODO!!!!!!!!!"
    End If
End Sub

in de code achter het blad Project.

Laatst bewerkt:
Hey Wigi,

De messagebox verschijnt alleen als de waarden in 'Range("K2:K109")' veranderen maar niet als de waarde in G1(de huidige tijd) veranderd.

Bedankt maar weer,

Govert

Hey Wigi,

De messagebox verschijnt alleen als de waarden in 'Range("K2:K109")' veranderen maar niet als de waarde in G1(de huidige tijd) veranderd.

Bedankt maar weer,

Govert

Dat is op zich niet moeilijk aan te passen, maar ik begrijp niet wat je wilt bereiken. Je test of een bepaalde cel gelijk is aan NU(). Wat is het nut daarvan? Die NU() wordt trouwens niet constant herberekend.

Dat had ik ook al gemerkt, dat werkt dus niet.

Kan ik wel de code die ik van je heb gehad voor in het(die voor in This Workbook) activeren door een macro?

Dat is op zich niet moeilijk aan te passen, maar ik begrijp niet wat je wilt bereiken. Je test of een bepaalde cel gelijk is aan NU(). Wat is het nut daarvan? Die NU() wordt trouwens niet constant herberekend.

Antwoord eerst op deze vraag zodat ik weet wat de bedoeling is met die cellen in Range("K2:K109").

Ik gebruik dit bestand als reminder voor uit te voeren taken.

De cellen ("K2:K109")bevatten de huidige datum(die in een andere cel staat) minus de datum die in range ("J2:J109") staan

Als de waarde "0" is dan verschijnen de messageboxen

In de kolom 8 kolommen naar links staat de uit te voeren taak

De Messagebox komt nu tevoorschijn als ik het bestand open(wat nog zo moet blijven)

Mij vraag nu is of ik door op een knop te drukken met een macro eraan doe Messageboxen ook tevoorschijn kan laten komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan