real time sync binnen Synology nas

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Op mijn Nas hebben naast mij als beheerder meerdere familieleden als gebruiker een eigen account met eigen mappen.
Er is één algemene Familiemap beschikbaar waar ieder zijn voltooide werk voor allen ter inzage in mappen kan plaatsen. .
Iemand van de groep werkt aan iets dat zich voortdurend zal blijven uitbreiden maar intussen bijv dmv real-time sync nu al in de Familiemap getoond kan worden.
Ik heb geprobeerd dat in de Synology Nas met DSM laatste versie 7 te doen maar de instructies gaan me enigszins boven de pet en ik vraag me zelfs af of die faciliteit beschikbaar is.
Misschien kan iemand me even op het juiste spoor zetten of heeft een slimmigheidje zoals het ei van Columbus.
 
Ik sluit mijn vraag hierbij af want het is ingewikkelder dan ik dacht en er zijn inmiddels andere opties. Dank voor de belangstelling.
 
Synology DiskStation Manager (DSM) verschillende opties biedt voor het delen en synchroniseren van bestanden, kan het instellen van real-time synchronisatie een beetje complex zijn. Hier zijn enkele stappen die je kunt overwegen om dit te bereiken:


1. Gebruik Cloud Station ShareSync: Synology heeft een functie genaamd "Cloud Station ShareSync" waarmee je geselecteerde mappen tussen verschillende gebruikers kunt synchroniseren. Hiermee kunnen wijzigingen in real-time worden weergegeven, zodat gebruikers onmiddellijk toegang hebben tot de bijgewerkte bestanden.

2. Stel permissies en toegangsrechten in: Zorg ervoor dat alle gebruikers de juiste toegangsrechten hebben voor de gedeelde map. Controleer of de gebruikers toestemming hebben om bestanden te lezen en te bewerken in de Familiemap.

3. Raadpleeg de documentatie: Raadpleeg de officiële documentatie van Synology voor gedetailleerde instructies over het instellen van real-time synchronisatie voor specifieke mappen. Controleer of je de nieuwste versie van DSM gebruikt, omdat de functies kunnen verschillen afhankelijk van de versie.

4. Overweeg alternatieve synchronisatiemethoden: Als de ingebouwde tools van Synology niet aan je behoeften voldoen, overweeg dan het gebruik van externe synchronisatietools of cloudservices die compatibel zijn met Synology, zoals Google Drive, Dropbox of Nextcloud.

Zorg ervoor dat je de privacy- en beveiligingsinstellingen controleert, vooral bij het delen van gevoelige informatie tussen verschillende gebruikers. Als je specifieke problemen ondervindt, neem dan contact op met de ondersteuning van Synology voor gerichte begeleiding.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan