Real-VNC (poorten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

purplegixxer

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Berichten
371
Wie helpt mij met het laatste stukje configuratie m.b.t. real-vnc?

Ik wil op een pc die achter een E-tech modem/router/4 poorts switch hangt de poort(en) forwarden naar de desbetreffende pc, nu heb ik vandaag op die router bij virtual servers ingevuld dat poort 5800 geforward moet worden naar de juiste pc maar diet werkt dus nog niet!!!

De support afdeling van E-tech melde dat dit zo moest maar dat klopt dus niet is het de verkeerde poort? zie ook: http://www.realvnc.com/faq.html#firewall of doe ik iets anders niet juist?

Wie o wie kan mij helpen? want ik wordt zo langzamerhand doodmoe vam het woord router die piep dingen blokeren alles.

Alvast bedankt
 
VNC gebruikt ook poort 5900, probeer die ook eens te forwarden.

Als het "display" nummer trouwens geen 0 is moet je dat bij de poorten optellen. Is het display dus 1 dan worden de poorten 5801 en 5901. Maar standaard zet ie het display gewoon op 0 dus als het goed is hoef je daar niets mee te doen.
 
Hallo nteusink,

Ok poort 5900 forwarden werkt niet! wat ik nog wel zou kunnen doen is zowel 5800 als 5900 forwarden misschien dat dit helpt?

En wat bedoel je met display?

Bedankt in ieder geval voor de reactie.
 
Ja ik bedoelde ook poort 5800 & 5900

Display is voor als er meerdere VNC servers op een computer draaien, vandaar dat je er waarschijnlijk niets mee hoeft te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan