Reallocated Sectors Count

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb hier 2 Seagate 3TB drives liggen (ST3000DM001-9YN166). Crystaldiskinfo geeft bij 1 van de 2 een waarschuwing bij reallocated sector count.

De waarden zijn:
In Hex: 00000000FCC0
In Dec: 64704

De drive heeft slechts 22 inschakelingen maar heeft wel 12422 bedrijfsuren. Er hangt een plakker op van Iomega dus ik vermoed dat ze uit een NAS station gekomen is.

De 2de drive heeft geen errors maar heeft wel 1000 uren minder bedrijfsuren.

Dus nu is de vraag hoeveel van die reallocated sectors je mag hebben? Ik heb al wel zo'n voorgevoel dat 64704 te veel is...

Jens

Wat geeft smart erover aan?
Op een gegeven moment zijn ze op en krijg je sectors die niet goed meer zijn, zulke schijven worden eigenlijk niet meer gebruikt, repareren kan maar de software ervoor is kostbaarder dan een nieuwe schijf en de smartmelding is niet te resetten.

Bedankt voor de reactie.

Ik dacht dat Crystaldiskinfo S.M.A.R.T gebruikte om aan de gegevens te komen? Ik heb er ineens ook een screenshot bijgedaan.

2015-07-07 18_55_03-CrystalDiskInfo 6.5.2.jpg

Als ik jouw was zou ik die schijf niet meer gebruiken (ivm data corruptie), deze is defect. Bekend probleem met schijven van Seagate.
Misschien zit er nog garantie op, maar dat zou je moeten na vragen bij Seagate. Dan kan je hem misschien omruilen.

Teven raad ik aan om WD schijven te nemen ipv Seagate.

Dan zal ik er een andere moeten gaan bestellen vrees ik. Ze zijn van 2013 dus ik denk niet dat ik nog garantie heb... ik heb eveneens ook geen factuur of aankoopbon. Ik gebruik ook liever WD schijven maar die zijn zoveel duurder...

Weet er soms iemand of Toshiba HDD's betrouwbaar zijn? Ze zijn bij de goedkoopste op de markt.

Seagate schijven zijn ook goedkoop, maar vaak ook met 1 of 2 jaar garantie.
Toshiba geeft 2 jaar garantie.
WD geeft op de WD Blacks 5 jaar garantie en de duurdere NAS schijven zelfs 7 jaar.

Als Seagate mee valt met defecte schijven, waarom heeft Apple voor de 2e keer in 2,5 jaar tijd een terugroep actie voor de Seagate harde schijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan