Realtek Geluidskaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielb

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
heey,

ik heb een probleem met ''Realtek high Defintion sound '',
mijn motherboard is : asus M2A-Vm
mij probleem is dat ik geen geluid heb bij games internet en muziek. Maar ik hoor wel iets bij Realtek HD Audio Manager, en bij nero met een dvd.
bij Everest staat dat ik geen geluidkaart heb maar bij aparaatbeheer staat Realtek high Defintion sound. ik heb de cd van mijn motherboard dus heb wel eens geprobeerd om de geluid drivers te instaleren maar dan krijg ik bijna op het laast een error van '' Fout bij instaleren van Realtek high Defintion sound '', er staat wel een map van realtek in program files, eentje van instalshield en REALTEK GbE & FE Ethernet PCI NIC Driver maar de laaste is leeg :confused:
bij aparaatbeheer staat dat het maar 1 besturings programma heeft, maar bij andere computers mijn van mijn broer staat er 10 ofzo ..
en als ik klik van stuurprogramma bijwerken.. komt er geen pop up...en ik kan ook niet op verwijderen klikken want dan komt er te staan van kan niet verwijdert worden is nodig bij het opstarten van de pc
kan iemand me plz helpen

mvg, daniel

Laatst bewerkt:
Start die driver cd eens op en ga naar de Asus INSTALL.

Neem aan dat de HD Audio Device in de bios op enabled staat.

hmm heb ik al 3 keer geprobeerd maar werkt ook nie :(
maar wat is bios nou ook alweer xd?

Pak de manual van het moederbord er even bij, staat het prima in.

En wat wil die CD niet doen dan?

ik krijg altijd een fout bij het instaleren van audio driver op het eind
en bij asus instal gebeurt er niet veel mee , ik nog eens proberen.

ook al gedaan , ik heb alles al vaak geinstaleerd
maar bij asus instal blijft er heletijd staat dat er geen versie is van audiodriver
kan het helpen om xp opnieuw te instaleren, of kan iemand mij niet de files geven die ik nodig hebt?

Dan kun je prima jezelf helpen, je hebt al alle drivers die je nodig hebt.

Is het een erg groot probleem de manual te lezen? :confused:staat het allemaal prima in, zowel de audiochip in de bios als het installeren van de drivers.

o srry wist nie daar allemaal uitleg in staat van errors enzo,
ok bedankt

Een serieuze vraag wordt hier onterecht verwezen naar de handleiding. Ik heb exact hetzelfde probleem. De handleiding zegt niets behalve de optie 'high definition audio on/off'... en die staat standaard áán.
Het installeren vanuit het menu van de driver CD geeft alleen een foutmelding 'fout bij het installeren van Realteak HD audiostuurprogramma'.
Laatste drivers van asus.com.tw gedownload. Geeft bij gebruik asussetup.exe als foutmelding 'does not support this Operating System : WNT_5.1P'.
Deze foutmelding komt steeds terug. Ik ben zelf nog met Google e.d. bezig met het zoeken naar een oplossing (vandaar dat ik hier terechtkwam), maar ik vond het zo flauw hoe er hier gereageerd werd, dat ik dit toch even melden wilde.
En als jullie een oplossing hebben, houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Hoi !

Als je hier: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us de laatste audio-drivers gedownload en geinstalleerd hebt, en je hebt nog geen geluid, zou ik op de Asus site van je mobo de vraag eens op het forum daar plaatsen ! (linksboven kun je ook nog de FAQ's bekijken).

Zelf ben ik het probleem (met Vista-drivers) op dit mobo nog niet tegen gekomen, maar wie weet hebben ze inmiddels een oplossing.

Greetz,

Harry.

Ik heb het probleem 'opgelost' door de Microsoft High Definition (weet niet meer precies de titel) te verwijderen via Configuratiescherm>Software. Probleempje daarbij is dat (een aantal) ná ServicePack2 geïnstalleerde programma's niet meer werken. Bij mij waren dat er gelukkig maar een paar, maar die 'luxe' heeft niet iedereen. Ik weet niet of er meer oplossingen zijn, maar bij mij werkte dit. Het lijkt erop alsof die Microsoft drivers het geluid 'afvangen'.

ik heb geprobeerd dat programma te vinden maar het is niet geïnstalleerd.
en als ik drivers van internet wil downloaden doen ze het niet.
please please help mij

Hoi !

Welk besturingssyteem gebruik je ?

Wat is het merk/type van het moederbord of van de PC ?

Sorry, maar we zijn niet helderziende !

Greetz,

Harry.

en als ik ze gedownload heb wat moet ik dan doen?
ik heb net een geinstalleerd en de pc opnieuwopgestart maar het geluid doet het nog steeds niet :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan