Realtek Hd audio manager probleem 5.1 speaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

4869498

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Hallo
Ik heb een 5.1 speaker set gekocht (logitech x-530).
ik heb Realtek Hd audio manager daar moet je als het goed is inkunnen stellen dat je 5.1 geluid krijgt.
Als ik test of ze het doen met Realtek Hd audio manager dat doen ze het allemaal.
Maar als ik het met Youtube of windows mediaplayer muziek afspeel dan heb ik aleen de linker en rechter voor die het doen center en links en rechts achter doen het dan niet.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

groeten 4869498

ze zitten goed aangesloten maar ik hoor nog steeds aleen maar van links en rechts voor

Oke dan moet je waarschijnlijk toch eens even rommelen met je aansluitingen. kleuren op stekkertjes, plug wisselen enz enz. Schrijf even op wat je doet.

Een 2.0/2.1 bron zal nooit als 5.1 kunnen worden weergegeven, tenzij deze virtueel kan worden ingesteld.

Heb je al eens een 5.1 geluids bron zoals een dvd geprobeerd.

De speakers doen het overigens allemaal, zoals de test al heeft bewezen, dus is er geen sprake van verkeerd aansluiten.

Laatst bewerkt:
ik heb achter in de pc kleur op kleur mijn buurjonge heeft de boxen ook en die zij dat het goed zat in de pc en subwoofer hij had het ook maar hij had iets in Realtek Hd audio manager ingesteld maar hij weet niet meer wat.

Is dit hem dan.

Rechtsklik op luidspreker in system tray - opnameapparaten - als de mic daar ontbreekt: rechtsklikken in het overzichtje en uitgeschakelde apparaten weergeven aanvinken.

als ik Rechtsklik op luidspreker in system tray - opnameapparaten doe dat komt er een melding dta ik geen opnameaparaten heb

Jackall maakt de juiste opmerking.
Je zult dus moeten aangeven in realtek dat het om een 5.1 systeem gaat.
Dan vinkje zetten bij virtual of fill-up/speaker fill.(oid)Let verder even niet op al die pijlen op de afbeelding.
1zvbb6s.jpg

Laatst bewerkt:
en waar staat dat speaker fill?
bij mij staat dta neit onderaan

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen ik heb door zitten zoeken en ik heb het gevonden de posts van oude dingen heet het speaker fill maar op dat realtek updated is heet het nu dolby prologic IIx bij de instellingen van de speaker

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan