Realtek HD audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerwinkk

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2014
Berichten
28
Ik heb Realtek HD audio geinstaleerd op een computer voor de muziek (Driver)

Nu als ik hem instaleer doet de muziek het, Maar als ik de computer opnieuw opstart, Doet hij het niet en staat er weer dat er geen apparaten gevonden zijn.

Als ik hem dan weer opnieuw instaleer doet hij het weer. En als ik hem weer opniuew opstart is het weer hetzelfde verhaal. Dan doet hij het weer niet.

Realtek HD audio staat wel gewoon dan op me hardeschijf, Maar hij doet verder niks? Kan het zijn dat de computer eerst een andere Driver opzoekt? Zoja, Waar zal ik die moeten vinden en verwijderen?

Of zijn er andere opties? zodat als ik hem opnieuw opstart, Dat hij het gewoon blijft doen, en niet opnieuw hoeft te instaleren,

Alvast bedankt.

(Windows 7)
 
Heeft u al geprobeerd om de driver automatisch te laten starten zodra de pc start?
dat kunt u doen door in windows verkenner naar "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup" te gaan, en daar dan een snelkoppeling te maken naar de geinstalleerde driver.
 
Uhm nee deze map is leeg,
waar moet ik een snelkoppeling maken, van de hele map van realtek hd?
 
ja die map is inderdaad leeg. u hoeft alleen een snelkoppeling te maken van het programma en dan plaatst u de snelkoppeling in "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup"
 
Oke, Ik moet dus gewoon het hele mapje van Realtek HD er in te zetten, en dan zal hij het moeten doen ?
 
Ja *Het progamma* Dat is gewoon het mapje tog?

Gewoon dat mapje kopieren? *Niet knippen* tog?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. je moet een snelkoppeling maken van het .exe bestand. en die snelkoppeling moet je dan in "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup" zetten.
 
Er zijn zoveel .exe bestanden haha :D

De rtlupd64.exe?

Ik heb zelf de driver niet. maar je moet de .exe gebruiken die het programma zou starten.

Ja maar ik zou niet weten met welke hij hem opstart :O

Het is gewoon zo, als ik hem instaleer doet hij het. maar zo gouw ik hem opnieuw opstart, staat de driver er nog wel, maar hij start hem niet op denk ik ofzo, dus dan geeft hij aan geen apparaten gevonden.... omdat de driver het dan nie doet?

Of zal ik gewoon alle .exe bestanden in dit mapje doen? als hij dit allemaal in het begin op start, zou het tog ook moeten doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
om uit te vinden welk .exe het gebruikt dan zorg je dat de drivers het doen, en dan ga je naar taakbeheer>processen. en dan zoek je het desbetreffend process. dan doe je rechtermuis en dan open file location. dan laat hij zien welk bestand hij draait
 
Oke Hij doet het nu, dus ik ben naar taakbeheer gegaan, en FMAPP.exe draait hij. en deze zit ook in de realtek map, Dus deze moet ik wss de snelkoppeling van maken?

Maar als dat niet mocht werken, Kan ik ook gewoon alle .exe bestanden een snelkoppeling van maken? Dan doet hij het sowieso tog?

RAVcpl64.exe draait hij trouwens ook.

Dus van deze 2 snelkoppeling maken? en als dat niet doet gewoon van alle .exe bestanden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee, niet van alle .exe bestanden een snelkoppeling plaatsen. dat zal niet goed gaan. alleen van de driver zelf.
 
hoi,

bestand RtHDVCpl.exe is het enige bestand wat mee-start uit dat realtek mapje.
 
RtHDVCpl.exe Staat niet eens in mijn mapje? :O

RtHDVCpl.exe staat ook niet bij mijn processon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gerwinkk, je moet NIET zomaar .exe bestanden toevoegen aan de lijst als je niet weet woor het voor dient. einde.
je moet alleen de driver zelf toevoegen, niet het hele mapje of alle .exe in de map.
 
program files\realtek\audio\HDA\ , daar zal ie moeten staan, bij mij in ieder geval wel.
 
Oke, Bij mij staat RAVCpl64.exe en FMAPP.exe in de processon, Dus ik moet van deze 2 een snelkoppeling maken?>
 
Maar alleen de *Driver* . exe die zie ik zo niet, Want er staat geen realtek.exe ofzo bij

Jaccovh, Moet ik gewoon dan die 2 .exe bestanden er in zetten? (Snelkoppeling)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan