Realtek High Definition audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Berichten
1.327
Na het formateren van mijn laptop ben ik de driver kwijt voor het geluid, ik weet dat het Realtek High Definition audio was maar zelf via drivers van het net lukt het niet. (van de website van realtek)

Nu is er windows XP op het systeem, in bijlage de dingen met gele uitroeptekens, ps waarom staat er ook één op PCI ??? terwijl alles op de laptop werkt :

In het geel staat er:

? overige apparaten:

? onbekende apparaat
? pci device
? sm buscontroller
 
Laatst bewerkt:
Al aan gedacht om even naar de site van de maker van je laptop te gaan en via je type de drivers even op te halen?
Of je driver cd van je laptop erbij te pakken?
 
Hallo

Meest evident lijkt mij toch om de meegeleverde drivers te nemen ???

Of ... de zelf aangemaakte recovery c.d.'s ???

Jammer genoeg heb je vergeten te vermelden welk merk van laptop het is , maar via de site v/d fabrikant kun je deze ongetwijfeld wel terugvinden hoor.

Uiteraard daar dan wel merk/typenr te vermelden.

Snelle reacties hier ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Nee er is geen CD bij, ik heb zelf XP geinstalleerd in de plaats van vista basic en de video driver enz ... heb ik allemaal kunnen installeren zonder problemen maar het geluid gaat niet maar welke gele uitroepteken is voor het geluid ??? is dat die van de PCI of die van onbekende apparaat ??? PS waarom staat er niet audio BV ???

De laptop is een HP G5040 EA
 
om de high def audio drivers te kunnen laten werken heb je de universal audiobus controler drivers nodig welke je bij ome bill kan downloaden.
 
bedankt

Bedankt, maar waar is de link om de betreffende driver te downloaden op die pagina ...
 
Realtek

Om één of andere reden kan ik niet mijn micro en de boxen te gelijk gebruiken?
Iemand hier ervaring mee en ligt dit aan het realtek programma of..?
Grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan