Realtek netwerk kaart niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quattrovox

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hoi allen,

Mijn oom had een probleem met zijn computer het internet viel weg en de computer was sloom (al een paar jaar in gebruik). Mijn idee was om hem opnieuw te installeren. Zo gezegt zo gedaan. Na de installtie van xp en het installeren vand e drivers voor het moederboard e.d. wou ik de internet kaart installeren. Maar hij had geen software van deze kaart. Dus nieuwe gehaald.

Nu zit het zo ik doe de pc uit zet de kaart er in. Daarna start ik de pc op en met de goede drivers probeer ik hem dan te installeren. Maar xp herkent de kaart niet. Nu is mijn vraag ligt dat aan de software of aan de hardware(moederboard).

Ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft.

Alvast bedankt,

Mats

Moederbordje heeft geen lan onboard?
nee deze pc is wat ouder en heeft zelfs nog op een inbel internet gehad. Maar er is inderdaad geen internet aansluiting on-board. Anders had ik wel niet een vraag gesteld :)

XP heeft standaard de meeste Realtek lan drivers aan boord. Brandt het groene lampje op de kaart wel wanneer je deze aansluit met de netwerk kabel?

XP heeft standaard de meeste Realtek lan drivers aan boord. Brandt het groene lampje op de kaart wel wanneer je deze aansluit met de netwerk kabel?

Ja die brand, Maar dit is niet aan de orde ik heb geen kaart in mijn apparaatbeheer staan en als het een los apparaat is hoort hij daar tussen te staan. Hij ziet hem gewoon niet.

Je weet zeker dat je de goede drivers hebt (gehaald?) waarvandaan? Kun je op de chip van de kaart kijken en zien wat daar op staat (RTL8139C b.v.)? Anders Everest downloaden en kijken welk type kaart het exact is.

Je weet zeker dat je de goede drivers hebt (gehaald?) waarvandaan? Kun je op de chip van de kaart kijken en zien wat daar op staat (RTL8139C b.v.)? Anders Everest downloaden en kijken welk type kaart het exact is.

Ja heb ik naar gekeken ik heb de chip rtl8139d bij realtek ingevoerd en daar een driver vandaan gehaald (op mijn laptop) maar heeft ook geen effect

Wat denken jullie aan de hand van al deze vragen en antwoorden dat het probleem is??

Het zou een conflict kunnen zijn met een andere kaart.
Zitten er andere kaarten in de ander PCI slots zoals bijvoorbeeld een geluidskaart ?
Haal deze er dan eens uit.
Ik ga er wel van uit dat je telkens de PC uit zet en de stekker uit het stopcontact haalt als je kaarten aan het verwisselen bent.

Het kan ook zijn dat hij eerst de driver moet installeren, en na de installatie pas de kaart erin te drukken.

Dat is wel zo bij USB apparaten, maar niet bij PCI

Vreemd. Mijn TV kaart ging ook over PCI. Die moest eerst in windows geinstalleerd worden en dan pas kon ik 'm erin drukken. Hetzelfde ging zo met mijn draadlose kaart in mijn barrel. ook op PCI maar eerst moest de cd..

Ik haal inderdaad de spanning van de kast voordat ik ga knutselen. Ik heb alle andere pci kaarten er ook al uitgehaald. En het lijkt mij niet van groot belang eerst de drivers te installeren maar ik probeer het wel even. je hoort zo van me.

Zou nog kunnen dat er alleen drivers voor Vista bij de nieuwe kaart geleverd zijn. Lijkt me niet, maar je weet nooit.
Kijk eens op de doos of deze kaart met XP compatible is.

Anders even naar de website van de fabrikant en kijken of er drivers voor XP beschikbaar zijn.

:confused:
Het kan ook zijn dat hij eerst de driver moet installeren, en na de installatie pas de kaart erin te drukken.

Dit heb ik nu ook al geprobeert maar werkt ook niet. Ik begin steeds meer te twijfelen aan de werking van het moederboard. Het is wel zo dat de computer al ongeveer 5 jaar oud is maar volgens mij moet dat niks uitmaken.

Zou nog kunnen dat er alleen drivers voor Vista bij de nieuwe kaart geleverd zijn. Lijkt me niet, maar je weet nooit.
Kijk eens op de doos of deze kaart met XP compatible is.

Anders even naar de website van de fabrikant en kijken of er drivers voor XP beschikbaar zijn.

Ik heb die drivers voor de zekerheid al van realtek af gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan