Realtek probleem!

• Onderwerp starter Onderwerp starter E1985
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

E1985

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
Hallo,

Als eerste hoop ik dat ik mijn onderwerp in het goede forum heb geplaatst, mijn excuses als het niet zo is.

Ik heb onlangs een nieuw systeem aangeschaft, ik heb Realtek drivers geinstaleerd die bij de inbegrepen cd-rom zaten. Na dat ik ze geinstaleerd had probeerde ik muziek af te spelen om te kijken als het werkte.. Nee dus. Waarom het niet werkte is nu niet eens mijn grootste probleem.

Ik heb met mijn domme kop realtek verwijderd in confic>software. Dit was dus helemaal geen goede oplossing. Nu probeer ik realtek weer te instaleren en dat lukt niet.

Bij aparaatbeheer staat Realtek nog aangegeven maar met een uitroep teken ervoor en een 'error' berichtje dat zegt:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Zoals ik al eerder gezegd had, ik probeerde het dus weer te instaleren, maar dat lukt niet omdat de computer hem nog ziet denk ik. Anyways, dit is wat ik krijg als ik hem probeer te instaleren:

Fout bij het installeren van Realtek HD audiostuurprogramma!!

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik kan hem niet volledig verwijderen en ook niet openieuw instaleren, er staat niet eens een optie bij van 'repaeren' of zoiets.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en ik genoeg informatie heb gegeven, zo niet, vraag maar raak!

Met vriendelijke groet,

Erik

weet je toevallig waar het pogramma op je schijf is geinstaleert?

C:\Program Files\...... ?

bij mij staat hij hier:

C:\Program Files\Realtek\InstallShield

zijn er misschien nog een paar processen in gebruik van realtek?
zo ja, dan kun je deze map niet verwijderen daar moet je een ander bestand voor gebruiken,
genaamd "Unlocker" hier gratis te downloaden: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

unlock de map, en verwijder de map realtek natuurlijk inc. inhoud, start je pc opnieuw op en probeer het bestand nogmaals te instaleren

suc6 :thumb: mocht het niet lukken plaats weer een berichtje :thumb:;)

Het probleem is dat het programma niet meer geinstaleerd is, maar apparaatbeheer ziet hem nog wel, als beschadigd dus. Maar ik kan hem via de instalatie cd niet repareren of opnieuw instaleren. :(

Je moet eerst het apparaat deïnstalleren bij eigenschappen voor het apparaat, dan opnieuw
opstarten. Ik heb zelf ook dat mijn realtek ac97 geluidskaart het niet doet, ik denk omdat ik
al een geluidskaart geinstalleerd heb of dat hij conflicten geeft met andere apparaten.
Ik zou hier over even mailen naar Realtek.

Ik kan hem dus niet de-instaleren, als ik dat probeer zegt ie:

"Kan het apparaat niet verwijderen. Het apparaat is mogelijk nodig voor het starten van de computer"

En als je inlogged in veilige modus? Dus als administrator.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan