Realtek probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

error 69

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
58
Hallo iedereen

Sindsdien ik mijn computer geformateerd heb is er een probleem met mijn geluidskaart ik heb al al de drivertjes geinstaleerd enzovoort enzovoort maar tog wilt hij het niet doen! :mad: dus ik ben nu einde raad :D, dit is een veelkomend probleem drm heb ik ook google geraadpleegt maar al die oplossingen werken niet:s Hier zijn wat specs:
Veld Waarde
Computer
Computertype ACPI Multiprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.5512
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)



Moederbord
CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Moederbordnaam ECS G31T-M (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset Intel Bearlake G31
Systeemgeheugen 3072 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Aeneon AET860UD00-30DC08X 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM3: Aeneon AET860UD00-30DC08X 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
BIOS Type AMI (08/23/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 8600 GT (512 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 8600 GT
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (H9XQ704188)

Multimedia
Geluidskaart Realtek ALC662 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

Opslag
IDE controller Intel(R) 82801G (ICH7 Family) Ultra ATA Storage Controllers - 27DF
IDE controller Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller - 27C0


Alvast bedankt
 
Zo te zien heb je een ingebouwde geluidskaart, is het ook uit te schakelen?
Je kunt dit doen door het in de bios te wijzigen

Is het niet ingebouwd dan de kaart verwijderen, alle drivers deïnstalleren, dan kaart inbouwen tot pc kaart herkent en dan zonnodig de drivers weer herinstalleren
PC moet uiteraard uit om de hardware te verwijderen
 
Laatst bewerkt:
uumh, in de bios sound device onboard blablab ofzo wel enabled. Dat zal het probleem niet zijn.
 
Ja tuurlijk heb ik de drivers geinstaleerd, maar ik krijg steeds error ( fout code:0XE0000227) met de tekst: Fout bij installeren van Realtek HD audiostuurprogramma!! :d
 
ik bedoel dat je de ingebouwde geluidskaart eerst uitschakelt, de drivers deïnstalleert
daarna de pc opnieuw opstarten met ingeschakelde kaart.
en als het goed is heb je bij je moederbord een cd die gebruik je om de drivers te installeren en volgens mij ook voor je kaart
 
mmmh oke bedankt. Je geluidskaart uit zetten doe je via de bios ckers he ?
 
rayme, kan je uitlegen hoe je de geluidskaart moet uitschakkelen. is nogal vaag :d
 
niets helpt, ik heb reeds nog geprobeerd te formateren maar nog steeds zelfde probleem. Ik ga denkik gwn een nieuw geluidskaart kopen dan zal dit probleem van de baan zijn toch ?
 
hoi

heb je na je format eerst je chipset drivers van je moederbord geinstalleerd en na een herstart pas je audiodrivers??
 
bedankt voor de vele antwoorden maar steeds blijf ik het probleem hebben, als ik nou een pci soundcard koop dan is dit probleem toch van de baan he ?
 
hoi

heb je na je format eerst je chipset drivers van je moederbord geinstalleerd en na een herstart pas je audiodrivers??
jha :d en het raare is dat al ik realtek hd audio manager open doet en men geluid test via zoemende bij enzo lukt dat wel :D, btw in apparaatbeheer sta er ook een geel uitroepteken :s
 
ik bedoel dat je de ingebouwde geluidskaart eerst uitschakelt, de drivers deïnstalleert
daarna de pc opnieuw opstarten met ingeschakelde kaart.
en als het goed is heb je bij je moederbord een cd die gebruik je om de drivers te installeren en volgens mij ook voor je kaart
:( Steeds heb ik het probleem en als ik probeer instalatie ongedaan maakt geeft hij een melding van: kan het apparaat niet verwijderen, het is nodig voor het starten van de computer...
en is systeeminfo staat bij geluidsapparaat helemaal niets.. :S
 
hoi

merk en type van het moederbord?
of indien het een merk pc is dan daar merk en typenr van?


en waar staat het uitroepteken bij?
 
Probeer het volgende eens:
(allemaal rechstreekse download-links...)

Download en installeer eerst DEZE

Na installatie de pc opnieuw opstarten

Download en installeer dan DEZE

Laat even weten welk resultaat je dan hebt
 
Probeer het volgende eens:
(allemaal rechstreekse download-links...)

Download en installeer eerst DEZE

Na installatie de pc opnieuw opstarten

Download en installeer dan DEZE

Laat even weten welk resultaat je dan hebt
bij de hd audio driver krijg ik de error steeds ...
maar men mobo kan niet stuk zijn want ik hoor geluid bij hd audio manager :)
 
Dit gevonden:

Go to Device Manager/Device Drivers
Disable microsoft UAA bus driver ...
Uninstall UAA bus driver
Install realtek driver and it will work.

met als resultaat:

Had the same problem with my ASUS 5PKR board. After a new installation of Windows XP Pro including an upgrade to SP3, the sound dissapeared and installation of the audio driver was impossible, showing the famous error code 0xE0000227 message. Even the installation of a Creative Soundblaster card did not work. All suggestions, found on other sites did not work. But after following your advise it worked out at the end. Some remarks: After finding the Microsoft UAA HD bus driver under the System Devices part, I had to disable it first (deletion was not allowed), installed the latest Realtek driver, found on the Realtek site and restarted the computer.
After that, deletion of the UAA driver was possible. A new installation of the Realtek driver was needed, but after doing this and again a restart, the sound was there.
But your adviose was a great help. Don't know, who is to blame (I however suspect mr. Gates' company, since the problem occurs with a lot of motherboards)
Go to the top of the page


+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan