Realtek speakers via de LapTop erg zwak

Status
Niet open voor verdere reacties.

windig

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Op mijn Nieuwe Packard Bell Windows 7 en 8: staan de speakers van Realtek maximaal ingesteld en dan nog is het geluid superzacht en valt er niets meer te schuiven.

Nu heb ik gekeken op apparaatbeheer > eigenschappen van Intel® Display Audio> details van stuurprogrammabestand welke de drivers toont.

Bij mij staat Realtek er ingesteld met driver bestandversie 6.2.9200.16433 (win8_gdr.121010-1704

Alhoewel Realtek zelf aangeeft 6.2.9200.16384 (win8rtm. 120725-147)?: moet ik nu het hierboven genoemde bestand omzetten zodat deze synchroon loopt met Realtek? Alle daarvoor bestemde stuurapparaten zijn geïnstalleerd en wordt er een waarde vermeld: Audio eindpunt ?

Via de koptelefoon is de geluidsterkte wel te regelen met de eigen draadregelaar :D Maar via de laptop is het een ramp!

Ondanks opgesomde gegevens heb ik e 0,0 verstand van.

Realtek verwijderd van mijn LapTop en alles doet het nog beter dan het was :thumb:

Mijn Laptop is 2 weken oud: Packard Bell EasyNote TV Windows 8!

Had direct al problemen met Realtek en was ik echt de weg kwijt!!!!

Realtek verwijderd van mijn Laptop (wilde deze opnieuw downloaden maar......dacht ik knal er eens een CD in en alles doet het nog beter
dan het was :thumb:

Weet natuurlijk niet of dat bij alle PC/notebooks/Laptops zo is? Pas op wat je doet!!!

Windows schijnt dus een eigen HD Audio systeem te hebben?

Alles werkt uitermate: CD afspelen, Opnemen via mijn koptelefoon met microfoon. Ook mijn Free Music Editor werkt uit de kunst.

Alle functies zijn perfect aan te passen??????

Dit is te gek weet iemand er soms meer van?

Vast wel.

Maare, toen ik W8 teste moest ik wel de chipsetdrivers en die voor de audiokaart, ook een Realtek, installeren om er geluid uit te krijgen, betere drivers nu vermoedelijk in de retail versie.

Geen idee hoe dat zit

Vandaar mijn vraag of iemand er meer van weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan