Realtime Agenda in Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo,

ik wil een progje maken in VB dat op gezette tijden gegevens laat zien die ik vantevoren zelf heb ingevoerd. Een soort realtime agenda dus. Het tijdsaspect is hierbij erg belangrijk; een begintijd en een eindtijd.

Als ik dus bijvoorbeeld invoer "aardappels schillen" en als begintijd "15:00" invoer en als eindtijd "15:30" moet het progje dit een halfuur lang weergeven.

Wie weet hier een oplossing voor???

Alvast bedankt voor de reacties!

- een database met items voor in je agenda (bijv. aardappelen schillen)
- een timer die om de zoveel tijd kijkt hoe laat het nu is en dan in de database zoekt naar
agenda items die dan van toepassing zijn
- mogelijkheden op je form om items te beheren (toevoegen/wijzigen/verwijderen)
- etc etc etc etc etc

wel een leuk idee voor een project

Persoonlijk zou ik eerst in de database gaan kijken naar het eerstkomende item (opzoeken vanaf huidige datum en tijd) en dan gaan wachten op dat tijdstip om de melding te tonen. Als de melding getoond wordt ook gaan zoeken in de database naar het volgende item om weer te gaan wachten.
Als je om de zoveel tijd moet gaan kijken of er een item is loop je kans om het item te missen (als je interval te lang is). Of je moet echt om de haverklap in de database gaan kijken en dat belast je systeem meer dan enkel de tijd te controleren op een tevoren opgehaalde tijd.

@MerlinThGreat Daar heb je wel een punt.

Ik zou het dan eerder zo stellen:

Alle begintijden van alle agenda-items moeten overgenomen worden in het interne geheugen van het programma.
Deze synchronisatie-actie moet gedaan worden:
1. als het programma wordt opgestart
2. als er agenda-items in de database worden toegevoegd/gewijzigd/verwijderd

Dan ontstaat er nauwelijks systeem-belasting, ookal zou je timer-interval op minder dan een seconde staan.

En alleen op de paar momenten dat het agenda-item echt aan de orde is, wordt de database gelezen om de overige details op te halen, bijvoorbeeld locatie, eindtijd etc

Laatst bewerkt:
ik heb een agenda gemaakt in vb.net 2008 die al een begintijd heeft waarna een wekker afloopt. hij werkt met een sql compact database.

als je dit project wilt kun je me even een mail sturen met die vraag in, dan stuur ik je het door;) je-ass[at]hotmail[dot]com

Groeten Brecht

Opgelost dankzij Brecht, vraag is dus beantwoord!

Bedankt voor alle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan