Realtime connectie naar .log file

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamdorf1990

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om in access 2010 een Realtime connectie te maken naar een .log bestand?
Misschien doormiddel van een odbc koppeling? En zo ja hoe zou ik dit kunnen realiseren?

Edit: Een gebruiker heeft toegang tot bepaalde .log bestanden, hij zou deze graag doormiddel van access willen bekijken om hier vervolgens ook weer rapporten van te kunnen maken. Daarom is het van belang dat de data dus automatisch wordt bijgewerkt als er een wijziging/toevoeging is gedaan aan het log bestand.

Met vriendelijke groet,
Hamdorf1990

Laatst bewerkt:
En dat mag je nog even uitleggen, want ik snap je niet.

Een gebruiker heeft toegang tot bepaalde .log bestanden, hij zou deze graag doormiddel van access willen bekijken om hier vervolgens ook weer rapporten van te kunnen maken. Daarom is het van belang dat de data dus automatisch wordt bijgewerkt als er een wijziging/toevoeging is gedaan aan het log bestand.

Maar waar komt dat logbestand vandaan? Uit een database? Tekstbestand?

error.PNG

Het log bestand wordt vanuit een applicatie automatisch aangemaakt en weggeschreven op een windows server. Zelf heb ik nu lokaal een kopie van dat bestand gemaakt om te testen. Als dit een .txt was geweest had ik gewoon vanuit External Data -> Text file kunnen kiezen. Als ik dat nu doe kan ik het .log bestand niet vinden omdat die dan alleen maar zoekt naar .txt; .csv; .tab of .asc bestanden

Ik heb geen enkel probleem om een .log bestand te importeren. Doe je het wel goed? Denk het niet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan