Realtime Rapport bekijken van betreffende ContractID

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Graag zou ik in het tabblad 'Contract' van Formulier Contracten realtime het Rapport willen weergeven van de betreffende ID waar de gebruiker op dat moment mee bezig is. Het is niet de bedoeling dat het rapport dmv een button als dialoogvenster wordt opgeroepen maar plat als deelvenster wordt gepresenteerd onder tabblad Contract. Op dit moment toont het rapport op tabblad Contract van het formulier 'Contracten' alle contractrecords+bijbehorende velden/formulieren die tot op heden zijn aangemaakt door (verschillende) gebruikers. Dit is niet de bedoeling, het gaat er dus om dat alleen het rapport wordt getoond (als plat vensters) van het betreffend contractID op dat moment...
Het bestandje is bijgevoegd.

Iemand een idee hoe dit te realiseren?

bvd.

Bijlagen

realtime rapport

In je tabblad Contract de recordbron aanpassen

SELECT Contracten.Contractomschrijving, Contracten.Contracttarief, Contracten.ContractID FROM Contracten WHERE (((Contracten.ContractID)=[Formulieren]![Contracten]![ContractID]));

Groet, COr

De reden om op een formulier een rapport te zetten met daarin een subformulier gaat mijn pet ver te boven, maar daar zul je ongetwijfeld een goede verklaring voor hebben.... Sowieso is een formulier in een rapport een slecht idee, want waar heb je anders subrapporten voor? Maar zoals ik al zei: ik heb een klein snappie :). Maar dat is groot genoeg om de tip van Pletter af te wijzen, want het kan veel simpeler. Je hebt je subformulier niet gekoppeld aan het hoofdrapport, en dan koppelt hij uiteraard niet. Met het huidige resultaat als gevolg.
Dus in je rapport moet je het subformulier koppelen op basis van
Hoofdveld - ContractID
Subveld - RegContractID
En dan werkt het prima.

Thanks, dat is idd de makkelijkste oplossing. Logisch ook dat het subformulier gekoppeld moet worden in het rapport...Ik weet nog niet zeker of ik het subformulier in het rapport ga zetten, waarschijnlijk worden het gewoon de velden uit het subformulier die in het rapport komen te staan. Graag wilde ik het toch ook op deze manier werkend krijgen, dus bij deze is de status opgelost.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan