Rear Speakers doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb zojuist de rear speakers aangesloten op mijn subwoofer die weer aan mijn hoofd speaker hangt die weer aan mijn pc hangt.
kortom ik heb de 5.1 Logitech 530 eraan hangen.
mijn mobo is Gigabyte EP45-UD3LR ik gebruik de ingebouwde geluidskaart hiervan niet de spdif maar de gewone jack aansluitingen.
ik heb ook de driver geinstalleerd van de realtech hd audio manager.

mijn probleem is dat ik mijn rear speakers niet aan de praat krijg. ik heb vanalles geprobeerd maar er komt geen geluid uit.
instellingen staan op 5.1 en rearspeakers staan aangevinkt, verder heb ik alle volume levels voluit gezet op mijn mic na dan.

echter krijg ik geen geluid. wel zie ik in de windows volume mixer dat de balkjes groen worden dus dat er blijkbaar wel een geluid word afgespeeld maar niet hoorbaar is door mijn rearspeakers.

weet iemand hier iets meer vanaf?

mvg mij.

Bij de 5.1 speakerset hoort een 5.1 geluidskaart.
Een gewone (onboard) akart heeft niet de juiste aansluitingen.

Welke kleur stekkertjes heb je in welke kleur plugjes in de pc gestopt?

De Gigabyte EP45-UD3LR heeft een 5.1 onboard kaart.

Heb je dit bij muziek? of ook tijdens gamen.
Ik heb de z-5500 en die gebruikt standaard bij een mp3tje ook alleen maar z'n L-C-R boxen

ik heb dit overal mee,

mijn sub center en front doen gwoon normaal alleen de rear maakt geen geluid.

ik heb alle kleuren gwoon zoals het hoort aangesloten, dus groen op groen zwart op zwart etc.

denk dat het een instelling op de pc is maar kheb geen idee wat. heb alles wel gwoon op 5.1 staan.

als ik die geluidtest doe van windows of van de realtec driver doen mijn rear paar het ook niet.

Heey nippon ik heb zelf ook de 530 en het is inderdaad een DRAMA om die rear boxen te laten werken.
misschien kan je je instellingen zo zetten. ( Ik heb ze ook zo en me boxen werken perfect )
naamloosfp.png

zo had ik mijn instellingen al en hij deed het nog niet, maar kheb het nu kunnen vinden. in mijn realtek audio manager dubbelklikte ik op de zwarte 3.5mm jack plaatje toen kwam er een menu te voorschijn waar je kon kiezen wat dat moet zijn, daar heb ik het vinkje bij rear out gezet en toen deed hij het.... ik heb echt overal gekeken maar kwist niet dat je met dat plaatje ook nog iets kon....

anyway het is opgelost, bedankt voor de moeite iedereen

mvg mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan