reboot Acer Aspire E1 erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Berichten
43
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn laptop.
Als ik de laptop gewoon aan zet is er niks aan de hand, maar moet ik opnieuw opstarten dan krijg ik voor 15 a 20 minuten het Acer logo te zien met een draaiend cirkeltje er onder.
Alles is up-to-date, ik heb ccleaner gebruikt en het systeem gescand op virussen.
Ik zou niet weten wat ik verder zou kunnen doen en heb zelf niks op google kunnen vinden.

acer specificaties.png
[SMALLIMG]https://www.mupload.nl/img/iayb3v6jae.jpg[/SMALLIMG]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je hem helemaal uit zet en dan aanzet heb je hetzelfde?

Hangt er iets aan de USB?

De bios is dat, die is iets aan het initialiseren en komt er niet achter wat.
Al je het logo uit zet zie miss. wat hij aan het doen is.

Al een bios reset geprobeerd of op de default waarden gezet?
 
Zou ook eens naar de conditie van je HDD kijken.... ( met Crystal Discinfo bijv. )
Kan maar zo zijn dat de schijf slechte sectoren heeft en het starten daarom zolang duurt.
Onlangs hetzelfde gehad met een Dell laptop, die deed er 7 minuten over om Windows op te starten, vervangen door SSD, nu 30 seconden opstarttijd..
 
Zou ook eens naar de conditie van je HDD kijken.... ( met Crystal Discinfo bijv. )
Kan maar zo zijn dat de schijf slechte sectoren heeft en het starten daarom zolang duurt.
Onlangs hetzelfde gehad met een Dell laptop, die deed er 7 minuten over om Windows op te starten, vervangen door SSD, nu 30 seconden opstarttijd..

Ik heb het programma bekeken en dit is het resultaat, goed dus:

cryslaldiskinfo.png

En als je hem helemaal uit zet en dan aanzet heb je hetzelfde?

Hangt er iets aan de USB?

De bios is dat, die is iets aan het initialiseren en komt er niet achter wat.
Al je het logo uit zet zie miss. wat hij aan het doen is.

Al een bios reset geprobeerd of op de default waarden gezet?

Ik zal het eens proberen en in de bios kijken als ik er in kan komen, dankje voor de tip.
 
En als je hem helemaal uit zet en dan aanzet heb je hetzelfde?

Hangt er iets aan de USB?

De bios is dat, die is iets aan het initialiseren en komt er niet achter wat.
Al je het logo uit zet zie miss. wat hij aan het doen is.

Al een bios reset geprobeerd of op de default waarden gezet?

Als ik de laptop afsluit en na 10 seconden aan zet start de laptop opnieuw op, als ik een reboot doe, opnieuw opstarten, dan duurt t een kwartier.
Dus het is alleen met een reboot.
Ik heb de BIOS op default gezet, dit heeft niks veranderd, het probleem houdt aan.
Ik heb ook gekeken of ik ipv de afbeelding tekst naar voren kan halen maar dit is helaas niet mogelijk.

Er hangt ook niks aan de usb, alle poorten zijn leeg.
 
Laatst bewerkt:
"Disable boot logo" kan ipp bij alle Acers.

Maar goed, zet hem in het vervolg helemaal uit, zo vaak komt nu ook niet voor om te rebooten, na een Windows upgrade meestal.

En welk type E1 is het volledig?
 
Hallo

P.o.s.t. kaartje kopen , en monteren in laptop.

Zie je waar de laptop blijft "hangen".

Duur zijn die niet :

https://www.benl.ebay.be/itm/Diagno...034449?hash=item3f92838cd1:g:YFcAAOSwtKVaah6I

Monteren i.p.v. wifi kaartje ... indien je pech hebt , is deze een klein model , en dien je dit kaartje dan wel voor die paar minuten vast te houden.

Mocht dit alles chinees voor u zijn ... laten uitvoeren door een lokale p.c. winkel met eigen technische dienst. (uiteraard hangt daar dan wel een prijskaartje aan vast)

Peter
 
"Disable boot logo" kan ipp bij alle Acers.

Maar goed, zet hem in het vervolg helemaal uit, zo vaak komt nu ook niet voor om te rebooten, na een Windows upgrade meestal.

En welk type E1 is het volledig?

Ik zie nergens in de bios staan "disable boot logo", het gaat om een E1-570.
[SMALLIMG]https://www.mupload.nl/img/s49bltdsdou.jpg[/SMALLIMG]
[SMALLIMG]https://www.mupload.nl/img/qzsfui.jpg[/SMALLIMG]
[SMALLIMG]https://www.mupload.nl/img/65kdzljrr.jpg[/SMALLIMG]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat dingen opgezocht te hebben heb ik de logo weg kunnen halen, door boot mode op "legacy" te zetten.
Secure boot staat dan op disabled en windows boot manager staat dan niet meer in de lijst.
Als ik de laptop uit zet, even wacht en weer aan zet is er niks aan de hand, echter als ik in windows opnieuw opstart krijg ik de volgende error in beeld.
PXE-E61 mediatest failure, check cable
PXE-M0F exiting broadcom PXE Rom

No bootable device - insert boot disk and press a key.

Erg vreemd, want als ik het logo er weer op zet duurt het dan misschien een kwatier voor de bios klaar is, maar start uiteindelijk windows.
 
Jammer, mis wel de advanced tab, niet te vinden hoe die naar voren te krijgen.
 
Ik heb nog even wat getest. Als ik de laptop eerst uitzet en dan weer aan en verander de boot logo in de bios krijg ik alsnog de error "mediatest failure", maar zet ik dat weer terug op uefi dan start de laptop wel weer gewoon binnen een minuut op. Dus vreemd dat als ik de laptop opnieuw opstart dat het dan opeens een kwartier duurt. Zou het met windows te maken kunnen hebben?
 
Laatst bewerkt:
PXE-E61 mediatest failure en PXE-M0F exiting broadcom PXE Rom betekenen dat er geprobeerd wordt van het netwerk op te starten, waarschijnlijk omdat de HDD niet gevonden wordt (en natuurlijk ook niks in het netwerk)
Heb het ooit wel eens eerder gezien, dat heb ik toen op kunnen lossen door de HDD time-out in de bios op 4 seconden te zetten, de vraag is of jouw bios dat ook kan.
 
Ik heb nog even wat getest. Als ik de laptop eerst uitzet en dan weer aan en verander de boot logo in de bios krijg ik alsnog de error "mediatest failure", maar zet ik dat weer terug op uefi dan start de laptop wel weer gewoon binnen een minuut op. Dus vreemd dat als ik de laptop opnieuw opstart dat het dan opeens een kwartier duurt. Zou het met windows te maken kunnen hebben?

Als je de boel op legacy zet met de secure boot uit dan wordt er naar een MBR schijf gezocht en die wordt niet gevonden omdat een UEFI met alleen een GPT schijf als bootschijf werkt en dan krijg je die melding.

Omdat je niet ziet wat er wordt gedaan kan het idd de Windows Boot Loder zijn.
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/client-management/advanced-troubleshooting-boot-problems
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan