Reboot and select proper boot device or insert boot media

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

mijn PC gaat soms spontaan op zwart met de volgende mededeling:

reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key

Ben een leek, wat te doen?

Veel dank.
 
Ik raad aan om de aansluitingen op je HDD/SSD even te controleren. Die zit denk ik los.
 
Is het erg om de spanning erop te houden?

Ervaring leert dat bij spanningsloos maken het ding een uur of 6 niet wil starten. Misschien gerelateerd probleem? Hoewel: dat speelt al jaren. Enig idee wat DAT zou kunnen zijn? Dank.
 
Als je een computer opent ALTIJD spanning eraf. Als het starten niet goed werkt, vervang je voeding.

Als je gaat klussen aan je pc: bij sterke voorkeur een ESD-polsband dragen en deze aarden. Als je maar een beetje geladen bent kan je je moederbord of iets anders slopen.
 
Kan bij lokale computerboer dit krijgen (nieuw):

1TB SSD
i7 Proc.
8gb geheugen
Intel Core i7 2.9-4.4GHz 8 cores
16GB geheugen (32GB max)
1TB SSD, D-Sub,
DisplayPort,
HDMI
Win11 Home
2 jaar garantie
778 euro excl btw en installatie en configuratie

Is dat wat? Oh, zie dat de prijs van exact 2 jaar geleden is, maar geeft misschien toch een beeld van zijn prijsniveau?
 
Dat kan je inderdaad nemen.
Maar wat zijn de taken waarvoor je de computer gaat gebruiken? Misschien is een Intel Core i5 wel voldoende.

PS: We hebben ook een 'bewerk bericht' functie op het forum hier :)
 
Dan is een i7 wel voldoende.

Misschien afhankelijk van je gebruik wel 16 GB geheugen.
Want wat is kantoorwerk bij jouw? Sommigen zijn bezig met video-editting, rendering en CAD, en sommigen zitten enkel voornamelijk Internet, Office en mail te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan