reboot and select proper boot device

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
273
Hallo


Mijn pc stak deze ochtend plots vast, toen ik hem opnieuw opstartte kreeg ik ik het volgende bericht:


reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key


Nu heb ik geprobeerd om via bios mijn volgorde van boot devices te veranderen. Ik heb alle volgordes geprobeerd (zowel harde schijf als cd-rom station als floppy disk).


Bij harde schijf en floppy disk op de eerste plaats krijg ik het bericht reboot and select.... niet meer, maar dan blijf ik eindeloos vasthangen op het laadscherm van windows xp (hiermee bedoel ik wanneer je windows xp icoontje ziet en er onderaan zo'n balkje van links naar rechts loopt).


Een Boot-CD heb ik hier niet liggen, ik kan die wel bij mijn vader gaan halen (hij bewaart die voor mij), maar daar ben ik pas binnen 6 dagen...!
 
Zit er misschien een cd/dvd in de speler of hangt er een schijf extern aan de PC(usb aansluiting) of een memory kaartje in een sleuf?
Anders kijken of je harde schijf wel gezien wordt door even in de bios kijken of je harde schijf wel "echt aanwezig" is, check dan ook of alle hardware wel goed vermeld staat in de bios, bv je weet dat je 4gig geheugen hebt en de bios zegt 3 gig etc..... Anders vrees ik dat je de boot CD zal moeten gebruiken om verder te kunnen komen.
 
Ik zie net in bios dat mijn harde schijf niet gezien wordt...
Ik heb hier wel geen verstand van, maar ik vermoed dat ik hem best eens opendraai en tegen alle draadjes duw?
 
Ik heb net mijn pc opengedraaid. Ik heb eens tegen alle draadjes geduwd om er zeker van te zijn dat ze aangesloten zijn, maar dit heeft niet geholpen. Er hingen wel een aantal dingen los, maar deze leken nergens in te passen, dus dit leek wel de bedoeling..
 
de computer werkt terug...zomaar ineens :thumb:


alleen is er nu een klein probleempje: de eerste minuut ofzo maakt de computer, ik vermoed de ventilator, enorm veel lawaai (ongezond klinkend lawaai, echt kraken).
 
Zit miscchien een losse draad tegen de fan te leunen ff checken of je ventilator van je processor en voeding dader is in deze.
Waarschijnlijk heb je met aandrukken toch de stekker van je harde schijf weer op zijn plaats gezet, twee tegen een dat het een sata aansluiting is (rode draad naar harde schijf).
Misschien heb je je kast wat verschoven waardoor de op dat moment niet zo lekker zittende steker los gaan zitten.
Suc6 verder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan