Reboot and select proper boot device

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.339
Beste Helpmij-ers,


Vanavond wou ik de computer weer eens aanzetten om een spelletje te spelen. Tenminste, dat dacht ik.
Ik vond het al zo raar dat hij de harde schijven langzaam detecteerde (bij bios opstart).
Vervolgens kreeg ik meteen de melding: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Na reboot zelfde verhaal. Dus ik even zitten zoeken naar mijn Windows Vista Home Premium CD.
Ik wou in deze CD de herstel-mogelijkheid aanroepen - zonder succes. Hij zag geen harde schijven staan.
Ik heb de harde schijf ook nog niet gevonden in de BIOS, maar die heb ik daar nog nooit gezien.

Nadat ik de herstel-mogelijkheid probeerde, ging ik even kijken of ik bij een installatie wel partities had.
Zonder resultaat, hij zag geen partities en/of harde schijf bij de installatie.

Het vreemde is dat mijn PC vanochtend nog opstartte en feilloos afsloot.
Ik verwacht dus dat het niet aan de kabels ligt, misschien een virusje te pakken gekregen?
Ik heb geen idee. Ik hoop u wel.

Ik ga voor de zekerheid morgenvroeg nog wel even de pc openschroeven om te kijken voor losse kabeltjes.


Met vriendelijke groeten,

d0mzy
 
Probeer eens de kabeltjes die aangesloten zijn op je harde schijven eens los te halen en deze opnieuw goed aan te sluiten. Verder: als de schijven niet in de BIOS gedetecteerd worden is het logisch dat je pc geen boot device kan vinden ;)

Spinnen je harde schijven nog wel op?
 
Dag K1pje,

Ik heb inderdaad nu de kabels even losgetrokken en goed aangedrukt.
Warempel, het werkt!

Nu vraag ik me toch af hoe in een paar uur tijd de kabels dusdanig ''uit het niets losgetrokken worden'' zodat de hdd niet meer herkend wordt.

Bedankt! Vraag gaat op opgelost.
 
De kabeltjes zullen in eerste instantie geen goed contact hebben gemaakt waardoor het of net wel of net niet werkte. Fijn dat je probleem opgelost is :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan