reboot and select proper boot device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trancilian

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
95
Hoi ik zit met het volgende probleem.
ik had mijn beeldscherm uitstaan en mijn pc aan. toen ik het scherm aan wilde doen bleef hij zwart en het lampje oranje. Na een restart gaf hij de melding:

Reboot and proper Boot device or insert boot media in selected boot device and press a key

Als ik bij opstarten F8 intoets kom ik bij het select boot device menu.

Als ik daar 'Sata: PM-Maxtor STM 3500320AS' kies komt ie tot aan het windows logo en daar blijft ie op hangen.

ipv veilige modus geeft hij alleen de optie startup repair omdat hij niet goed afgesloten zou zijn.

Deze probeer ik nu.

Ik heb stekkertjes al losgehaald en teruggestopt en stof weggehaald. Ik heb de laatste tijd wel last gehad van oververhitte videokaart, maar na één grondige schoonmaak en nieuwe koelpasta op de cpu leek het weer goed te gaan.

Het reboot probleem heb ik vaker gehad, maar hef ging steeds vanzelf over na een paar keer opnieuw opstarten.
Ik heb windows 7.

Een tweede vraag die ik heb is: kan ik mijn pc ergens laten nakijken? Ik heb hem zo'n 4 à 5 jaar geleden bij Empc online gekocht, maar wil hem liever niet opsturen.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat je harde schijf het op aan het geven is.
De pc kan de juiste opstartsector niet meer altijd vinden. Met de windows cd/dvd repareren of zelfs opnieuw installeren wil misschien nog wel even helpen maar probeer iig eerst je gegevens te redden. Dat gaat het beste als je van usb of live-cd opstart (dat is meestal een linux versie). Je kan dan iig bij je bestanden.

Een andere mogelijkheid is een nieuwe harde schijf kopen en inbouwen, en daarop windows opnieuw installeren. Dan sluit je je oude harde schijf als 2e schijf aan en kun je als het mee zit je bestanden overzetten.
Succes!
 
Het lijkt er op dat je harde schijf het op aan het geven is.
De pc kan de juiste opstartsector niet meer altijd vinden. Met de windows cd/dvd repareren of zelfs opnieuw installeren wil misschien nog wel even helpen maar probeer iig eerst je gegevens te redden. Dat gaat het beste als je van usb of live-cd opstart (dat is meestal een linux versie). Je kan dan iig bij je bestanden.

Een andere mogelijkheid is een nieuwe harde schijf kopen en inbouwen, en daarop windows opnieuw installeren. Dan sluit je je oude harde schijf als 2e schijf aan en kun je als het mee zit je bestanden overzetten.
Succes!

Bedankt voor je reactie. Ik heb onlangs op mijn c-schijf windows 7 geïnstalleerd en toen heb ik alles gebackupt naar mijn 2 andere schijven (waarvan 1 extern). Dus er staat gelukkig niets op de c schijf wat onmisbaar is. Ik wil deze week een backup schijf aanschaffen en zal kijken naar een nieuwe interne schijf om de c schijf te vervangen.

Ik had startup repair geprobeerd en hij kwam tot het punt dat hij alles naar een oud herstelpunt wilde terugzetten, maar na anderhalf uur zag ik nog geen voortgang, kon ik niet cancelen en heb ik maar restart gedaan.
Vervolgens in mijn bios wat geschoven met bootdrives toen ik zag dat de drive die ik eerder handmatig selecteerde helemaal niet in de lijst van bootdrives stond, maar hij werd verder wel herkend.

Vervolgens ging hij wederom door naar het windows logo en wederom duurde het lang, maar nu heb ik hem nog meer tijd gegeven als eerder op de dag en zowaar ging hij toch naar het inlog scherm.

Ik kan nu dus weer bij mijn bestanden. Hij was na opstarten wel heel erg traag en wilde eerst mijn mappen in verkenner niet laten zien, maar na wat geduld was toch alles weer zichtbaar. Mijn externe schijf gaf nog wel een foutmelding dat hij niet gerechtigd was om te schrijven, maar na nog een keer op de schijf te klikken werkte hij verder gewoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan