reboot continu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen12345

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
5
Hey , ik ben nieuw hier en ik weet niet of het hier thuishoort maar hier paste het het beste naar mijn mening.

Ik zit met het volgende , als ik mijn computer (dell dimension windows xphome) op wil starten en ik ben in windows gaat na ca. 5 seconde zwart scherm dan een blauw scherm met witte letters (wat ik niet kan lezen omdat t maar 1 sec in beeld is )
Daarna restart de computer en is het weer het zelfde verhaal.
Zo gaat het als maar door , todat ik de stroom afzet.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt ,

mvg, Jeroen
 
Met F8 opstarten, en voor de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" kiezen, rebooten, en die melding in het blauwe scherm hier weergeven.
 
Met F8 opstarten, en voor de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" kiezen, rebooten, en die melding in het blauwe scherm hier weergeven.

Dit is de fout melding , ***STOP 0x000000008E ( 0xc000005,0x8056E2EA,0xf50B5988,0x00000000)
 
Laatst bewerkt:
Welke opties krijg je daar dan?

''Check to be sure you have adequate disk space. If any driver ius identified in the stop message, disable the driver. Try changing video adapters.

''Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory such as casching or shadowing.
 
Laatst bewerkt:
''Check to be sure you have adequate disk space. If any driver ius identified in the stop message, disable the driver. Try changing video adapters.

''Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory such as casching or shadowing.

Haha, had mijn reply later verstuurt dan je aanpassing.:eek:

Maare, alles wat ik er over kan vinden, biedt geen oplossing.
Ontstoffen, een memtest, daar blijft het bij, en verwijzingen naar een hardware probleem.
En die engelse tekst bovenaan, schiet je ook weinig mee op.


Sinds waneer heb je dit probleem?

Had je overigens ook de veilige modus of VGA modus geprobeerd?
 
Haha, had mijn reply later verstuurt dan je aanpassing.:eek:

Maare, alles wat ik er over kan vinden, biedt geen oplossing.
Ontstoffen, een memtest, daar blijft het bij, en verwijzingen naar een hardware probleem.
En die engelse tekst bovenaan, schiet je ook weinig mee op.


Sinds waneer heb je dit probleem?

Had je overigens ook de veilige modus of VGA modus geprobeerd?

Ja veilige modus werkt , en memtest komt mij niet bekend voor.
En ik neem aan dat je met ontstoffen bedoelt , kast open maken en stof weghalen?:rolleyes:

Probleem sinds vanmiddag.
 
Als veilige modus werkt, is het een driverprobleem, die worden dan immers niet geladen, denkelijk die van de videokaart.

Zoek de bestanden in de map windows\system32 op, voor Ati beginnend met at, of voor nVidia met nv, en wis er een aantal, of opstarten in VGA modus, en die drivers vervangen door de nieuwere.

En jeb, ontstoffen is de boel stofvrij maken, indien nodig, vooral de ventilatoren en koelblokken van de grafische kaart en processor.
 
Als veilige modus werkt, is het een driverprobleem, die worden dan immers niet geladen, denkelijk die van de videokaart.

Zoek de bestanden in de map windows\system32 op, voor Ati beginnend met at, of voor nVidia met nv, en wis er een aantal, of opstarten in VGA modus, en die drivers vervangen door de nieuwere.

En jeb, ontstoffen is de boel stofvrij maken, indien nodig, vooral de ventilatoren en koelblokken van de grafische kaart en processor.

Dus eigenlijk zou ik gewoon van de Ati website nieuwe drivers moeten downloaden en instaleren?
een probleem mijn internet werkt niet in veilige modus.
 
Je kunt ook veilige modus opstarten met netwerkondersteuning, maar je kunt daar geen drivers installeren, als je die bestanden hebt weggehaald, moet in gewone modus opstarten.

Maar je kunt toch wel in VGA modus opstarten? dan worden die Ati drivers niet geladen.

Maar als het vanmiddag is ontstaan, wat had je ervoor gedaan?
 
Bios check apperaat beheer check!

;) Ik ken het probleem,je moet je stappen na gaan die je heb gedaan vorrdat je probleem optradt. Desnoods terug gaan naar een ander herstel punt.
Als je in veilige modus bent opgestart bekijk je app beheer of er ergens een geel driehoekje bevindt,zo ja DAAR zit je probleem.
Zoniet moet je echt in je bios kijken en desnoods je bios in factory default zetten.
Dit kan ook door een jumper op je moederboord. Zie boekje moederboord.
Als je die hebt want dell geeft die meestal niet mee zodat de pc bij hun gemaakt kan worden en jij er voor de kosten op kan draaien.
Heb je misschien extra geheugen bij geplaatst???
Je fout melding lijkt op geheugen adressen waar je pc een ZWARE fout in ontdekt.
Je kan ook in systeem beheer kijken of je daar fout meldingen kan vinden....
En woon je in R`dam zuid wil ik ook wel even langs komen om te checken....:cool: :thumb:
Hoop dat je nu wat verder komt. P.s. bouw voortaan zelf een pc.......doe ik ook!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan