Reboot nadat ik mp3 aanklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Zodra ik een mp3 aan klik of een film wil spelen, dan reboot mijn pc....is een probleem met mijn geluidskaart ljikt me, dus ik heb de drivers van mijn geluidskaart gedownload.. ik heb een Terratec DMX Xfire 1024... maar na installatie is mijn probleem nog niet op gelost...

Ik heb ook achterhaald wat mijn onboard geluidskaart is.(SiS 7012 Audio Device)... dus ik mijn terratec eruit getrokken... en de drivers voor de onboard gedownload..nu heb ik geen verstand van onboard geluidskaarten... dus ik wilde ze gewoon installeren, nadat ik mijn plug erin had gestoken..maar ik krijg een foutmelding bij de installatie en kan hem niet voltooien (foutmelding iets met plugandplay, is verder niet gespecifieerd)... Dus die onboard werkt ook niet..

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb dit probleem eerder gehad...maar dan hoefde ik alleen te rebooten en dan deed hij het weer...

Allard; zei:
en de drivers voor de onboard gedownload..nu heb ik geen verstand van onboard geluidskaarten... dus ik wilde ze gewoon installeren, nadat ik mijn plug erin had gestoken..maar ik krijg een foutmelding bij de installatie en kan hem niet voltooien (foutmelding iets met plugandplay, is verder niet gespecifieerd)... Dus die onboard werkt ook niet..
Wat bedoel je met: plug erin had gestoken? Heb je in "Programma's wijzigen en verwijderen" van "Software" eerst alle drivers voor het geluid verwijderd?
Heb je in de BIOS de onboard-sounddriver Enabled?

Ik bedoelde gewoon de plug van mijn boxen in de jack van mijn onboard ding..
en in mijn bios staat enable AC97 Audio driver op "auto" (je kan alleen kiezen tussen disable and auto)...

Okay, duidelijk.
Maar had je eerst alle drivers voor sound van je systeem gehaald voor je de onboard-sound drivers installeerde?
Staat je onboard zonder icoontje in Apparaatbeheer? En is je PCI-kaart daar inderdaad verdwenen?

Ik heb niet iets eraf gehaald voor ik ze installeerde...
Mijn PCI kaart is verdwenen ja..althans zie hem dus niet meer en Everest noemt hem ook niet meer...

Dat icoontje van mijn onboard is mijn onduidelijk..kan ik niet vinden in apparaatbeheer.. wel staat er een geel vraagteken bij multimedia Audio controller... en ook in Everest word alleen mijn onboard genoemd...

. wel staat er een geel vraagteken bij multimedia Audio controller
Dat betekent dat de driver voor je AC'97 sound-device niet goed is geinstalleerd.
Ga in Software, Programma's wijzigen en verwijderen, kijken en deinstalleer alle Realtek drivers. Laat een Intel of Asus HD Audio Controller staan.
Herstart je PC, als de Wizard Nieuwe Hardware verschijnt, druk je net zo lang op annuleren tot hij verdwenenen is.

Je hebt de nieuwste driver voor AC'97 al, dus die kun je nu installeren. Herstart je PC en controleer of de onboard AC'97 nu wel werkt.
Kijk voor de zekerheid ook in Apparaatbeheer. Als het goed is, ben je dat gele vraagteken kwijt en staat de AC'97 waar die hoort.

"Ga in Software, Programma's wijzigen en verwijderen, kijken en deinstalleer alle Realtek drivers."

ik heb ENG versie..je bedoelt via control panel en dan add remove programs? want daar zie ik geen realtek drivers bij staan hoor..alleen de DMX drivers en die heb ik eraf gehaald nu..

ik heb ENG versie..je bedoelt via control panel en dan add remove programs? want daar zie ik geen realtek drivers bij staan hoor..
Ten eerste: als ik geweten had dat je een Engelstalige Windows hebt, dan had ik daar rekening mee kunnen houden.
Ten tweede: als er in add/remove geen driver van Realtek AC'97 stond, heb je die driver dus nooit geinstalleerd.
Ik wacht af hoe de stand van zaken is als je klaar bent met al mijn aanwijzingen.

ja nee ik heb die realtek drivers niet kunnen installeren, omdat ik een rare foutmelding krijg (zie oorspronkelijke vraag).... want dat is denk ik het punt.. als ik die drivers gewoon kan installen...moet het goedkomen...

Heb dus terratec wel eraf gehaald...pc rebooted... wizard weggeklikt..maar ja als ik dan die realtek wil installeren...krijg ik deze foutmelding:

"Update driver for plugand play devices"

en dan schopt hij me er uit....

Probeer dit eens. Ga in Devices op die Multimedia controller staan en klik rechts. Kies dan voor zoiets als Renew driver of whatever. Kijk wat er gebeurd, de Wizard zal opstarten. Laat hem zelf naar updates zoeken.
Als dat niet lukt, vertel dan even welke driver voor je onboard je gedownload heb en waar.
En staat er in Ad/Remove wel ergens een sis of asus of intel HD audio controller?

Met alle respect, maar ik heb nog nergens gezien welke audio-driver je nu precies wilde installeren.

Voor het geval je een andere probeerde te installeren, probeer ook deze:
link naar Realtek AC '97 driver

Natuurlijk kun je ook op de website van de fabrikant van je moederbord kijken voor de juiste audio-driver.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb nog eens opnieuw gekeken in mijn bios..en er staat "AC 97 audio controller"... het woord realtek staat er niet bij...

Nu ben ik naar de site van mijn moederbord (Asus P4S800) gegaan, en daar staat bij Asus P4S800 MX (mx was enige die ik kon vinden)..dat mijn onboard geluid van het volgende merk is: SoundMAX Digital Audio System..dus daar ben ik nu ook de drivers van het zoeken...

En als laatste: Everest zegt dus dat mijn Audio Adapter hetvolgende is : SiS 7012 Audio Device

De drivers van SIS heb ik geprobeerd en DAAR krijg ik dus de foutmelding bij... maar die andere twee heb ik nog niet geprobeerd...

welke moet ik nu hebben? Die soundmax drivers.. of die AC97 Controller driver (weet dus niet welk merk dat is..geen realtek denk ik want zou er bij staan dan toch?)

welke moet ik nu hebben? Die soundmax drivers.. of die AC97 Controller driver (weet dus niet welk merk dat is..geen realtek denk ik want zou er bij staan dan toch?)

In eerste instantie zou ik de Soundmax drivers proberen. De Realtek zijn 'generieke' drivers.

Laat je niet van de wijs brengen: Met een beetje mazzel werken ze allebei, maar installeer de ene niet zonder de andere te deïnstalleren (Via Start -> Instellingen -> Software danwel Start -> Configuratiescherm -> Software, afhankelijk welk soort Start-menu je hebt (Klassiek of 'modern')).

Tijs.

Laatst bewerkt:
OPGELOST!

ik heb gewoon de drivers van Soundmax geprobeerd, en nu werkt het naar behoren.... eindelijk zeg...

ontzettend bedankt voor jullie hulp allemaal!!

gr. Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan