Hallo allemaal.
Ik heb net een nieuwe pc gekocht met de volgende specificaties:
P4 3.6 processor
Gigabyte 915p moederbord
1024 MB Geheugen
2 x Maxtor Sata 300GB harde schijven
Videokaart: ATi Radeon X550/X600 series
maar heb het volgende probleem:
Tijdens het opstarten komt het regelmatig voor dat de pc reboot tijdens het windows xp logo scherm. Soms zelfs een aantal keer achter elkaar, en soms helemaal niet.
:8-0: Wanneer de computer uiteindelijk is opgestart staat er een venster met "de computer is hersteld van een ernstige fout". Zo af en toe reboot de pc ook spontaan in windows xp, zonder dat het verband houdt met een bepaald programma (zover ik weet).
Ook komt het voor dat wanneer ik een cd in de drive doe, de pc vervolgens reboot.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd, maarhet heeft niet geholpen
- verschillende versies van XP geinstalleerd;
- alle updates van microsoft geinstalleerd;
- de laatste video drivers, catalyst 5.10, bij ati opgehaald, ik heb ook oudere versies geprobeerd.
Weet iemand een manier hoe ik kan achterhalen waar het probleem ontstaat en hoe ik het verhelpen kan?
Bij voorbaat dank ,
Arjen
:thumb:
Ik heb net een nieuwe pc gekocht met de volgende specificaties:
P4 3.6 processor
Gigabyte 915p moederbord
1024 MB Geheugen
2 x Maxtor Sata 300GB harde schijven
Videokaart: ATi Radeon X550/X600 series
maar heb het volgende probleem:
Tijdens het opstarten komt het regelmatig voor dat de pc reboot tijdens het windows xp logo scherm. Soms zelfs een aantal keer achter elkaar, en soms helemaal niet.
:8-0: Wanneer de computer uiteindelijk is opgestart staat er een venster met "de computer is hersteld van een ernstige fout". Zo af en toe reboot de pc ook spontaan in windows xp, zonder dat het verband houdt met een bepaald programma (zover ik weet).
Ook komt het voor dat wanneer ik een cd in de drive doe, de pc vervolgens reboot.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd, maarhet heeft niet geholpen
- verschillende versies van XP geinstalleerd;
- alle updates van microsoft geinstalleerd;
- de laatste video drivers, catalyst 5.10, bij ati opgehaald, ik heb ook oudere versies geprobeerd.
Weet iemand een manier hoe ik kan achterhalen waar het probleem ontstaat en hoe ik het verhelpen kan?
Bij voorbaat dank ,
Arjen
:thumb: