Raoul90
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2007
Hoi,
Mijn neefje heeft net een nieuwe computer.
Hierin zit een ZyXEL NWD310N netwerkkaart.
Correct geïnstalleerd + nieuwste drivers.
In de config van ZyXEL zelf een profiel aangemaakt.
- Juiste SSID ingevuld.
- Juiste WEP code ingevuld.
Profiel geactiveerd.
--> Er is een verbinding, maar deze is niet bruikbaar, internet werkt niet.
Vervolgens het een en andere geprobeert in de config (via Site Survey etc.), dit mocht niet baten.
Toen in het draadloos netwerkbestuur van Vista zelf de WEP key ingevuld.
Gevolg was: een bruikbare internetverbinding.
Nou ik dacht, mooie oplossing.
Maar nu komt het,
Elke keer als de computer opstart dan werkt de internetverbinding niet (de ZyXEL verbinding is er wel, die is alleen niet bruikbaar).
Dus moet hij elke keer wanneer hij opstart de WEP key weer opnieuw invullen (in de config van Windows Vista), dit is nogal irritant, en ik kan er niet achter komen waarom?
In XP zet ik dan gewoon de Windows Zero Config aan, en regel ik alles via Windows zelf (zonder de config van de fabrikant dus), maar bij Vista is er in de services.msc geen Windows Zero Config te vinden. (zal wel een andere naam hebben).
Wel een paar andere services die er hoogstwaarschijnlijk mee te maken hebben, maar deze stonden al aan, dus die zijn het niet.
Dus niet vroeg ik me af of iemand een idee heeft om dit optelossen.
Het is btw Windows Vista Home Premium 32bit.
Mijn neefje heeft net een nieuwe computer.
Hierin zit een ZyXEL NWD310N netwerkkaart.
Correct geïnstalleerd + nieuwste drivers.
In de config van ZyXEL zelf een profiel aangemaakt.
- Juiste SSID ingevuld.
- Juiste WEP code ingevuld.
Profiel geactiveerd.
--> Er is een verbinding, maar deze is niet bruikbaar, internet werkt niet.
Vervolgens het een en andere geprobeert in de config (via Site Survey etc.), dit mocht niet baten.
Toen in het draadloos netwerkbestuur van Vista zelf de WEP key ingevuld.
Gevolg was: een bruikbare internetverbinding.
Nou ik dacht, mooie oplossing.
Maar nu komt het,
Elke keer als de computer opstart dan werkt de internetverbinding niet (de ZyXEL verbinding is er wel, die is alleen niet bruikbaar).
Dus moet hij elke keer wanneer hij opstart de WEP key weer opnieuw invullen (in de config van Windows Vista), dit is nogal irritant, en ik kan er niet achter komen waarom?
In XP zet ik dan gewoon de Windows Zero Config aan, en regel ik alles via Windows zelf (zonder de config van de fabrikant dus), maar bij Vista is er in de services.msc geen Windows Zero Config te vinden. (zal wel een andere naam hebben).
Wel een paar andere services die er hoogstwaarschijnlijk mee te maken hebben, maar deze stonden al aan, dus die zijn het niet.
Dus niet vroeg ik me af of iemand een idee heeft om dit optelossen.
Het is btw Windows Vista Home Premium 32bit.
Laatst bewerkt: