reCaptcha

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Op verschillende wordpress sites gebruik ik Google reCaptha v3 waarvan de gegevens in 1 account staan bij Google.
Nu gaan die gegevens naar de cloud en wil gelijk de gegevens splitsen over meerdere accounts.
Zo wil ik b.v. voor 2 websites een ander nieuwe account gaan gebruiken.

Mijn vraag is nu: Kan ik in de cloud een account aanmaken met het desbetreffende domeinnamen zonder eerst de reCaptcha v3 gegevens van die domeinamen te verwijderen?
Met andere woorden zit het elkaar in de weg als ik dus eerst een nieuw account maak in Google Cloud en daar de sites registeer bij reCaptcha in een nieuw project?

Alvast bedankt voor een reactie,
Frans

Als ik goed begrijp zullen het twee aparte projecten in de Cloud worden. Google zal wel rekening hebben gehouden met het feit dat eigenaren meerdere key's hebben. Lees ook je mail, want alles wordt daarin wel beantwoord.

Je kan ook als alternatief Hcaptcha gebruiken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie...ik vermoedde het al maar wilde het zeker weten. ..en andere hebben daar meer verstand van.
Hcaptcha ken ik verder niet...kan ik uitzoeken maar de belangrijkste is de vraag of het gratis is/kan? reCaptcha (cloud) is gratis tot 10.000 requests maar ze eisen een creditkaart en die heb ik niet.

Ik zie dat er een Wordpress plugin voor is met gratis 1.000.000 requests. En het ondersteund ook Contact Form 7 ...thanks !!!

Is het niet zo dat alle bankkaarten straks automatisch een creditcard worden? Bij Google Pay zit er al een (virtueel) creditcardnummer aan vast. Al weet ik niet of het dan een volwaardige creditcard is. Maar informeer eens bij je bank.

Het aantal requests is bij mij, met een site van +/- 1.500 bezoekers per dag, en minder daarvan op het contactformulier, de afgelopen drie maanden ruim 500 requests. Dus dat valt ruim mee....

PS: Je kan ook je bericht wijzigen als je als laatste wat extra's toe te voegen hebt . Scheelt mij weer een berg notificaties. ;-)

..ja, zal de volgende keer editten.
Geen idee of alle bankkaarten automatisch creditkaart worden... ik heb van mijn bank niets gehoord.
De limiet die google stelt is is 10.000 requests per maand. Als de keys gegevens in 1 account komen wordt die 10.000 overschreden vandaar dat ik aparte accounts wil. ..Ik weet niet hoe Google die requests telt. 1 website daarvan wordt aangegeven dat het de afgelopen 90 dagen15100 requests heeft gehad dus iets meer dan 5000 per maand.
Maar goed ik gooi het over naar Hcaptcha! ...dan heb ik er geen omkijken naar en kan begrijp ik zonder creditkaart...

Je kan ook kijken of je kan beperken op captcha's. Vaak zie ik ze te onpas al worden gebruikt bij inlogsystemen.

Ik heb de verschillende sites aangemeld bij Google en vervolgens de sitekey en secret key in de plugin van CF7 heb gezet...ik heb verder niets gedaan...maar begrijp wat je bedoelt. De website bevat best wel een aantal formulieren die regelmatig gebruikt worden. De som van de websites komt boven die 10.000 uit.
....maar als Hcaptcha 1.000.000 "geeft" dan is dat probleem er niet meer.

Het lijkt me sowieso verstandig om het een en ander te splitsen over meerdere accounts...
Ik ga dus met Hcaptcha aan de slag.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Aar
wat mij enorm stoort bij recaptcha en dan ook die Hcaptcha, dat je wel 3 of 4 keer je moet identificeren met plaatjes. Echt, als ik zo'n site tegenkom, ga ik gelijk weer weg.

Ik heb mijn websites bijna allemaal bij Cloudflare en die heeft dan ook een recaptcha plugin. Die heeft dat gelukkig niet.

wat mij enorm stoort bij recaptcha en dan ook die Hcaptcha, dat je wel 3 of 4 keer je moet identificeren met plaatjes. Echt, als ik zo'n site tegenkom, ga ik gelijk weer weg.
Dan ligt dat vaak aan het feit dat je IP-adres bekend staat als 'niet betrouwbaar', en anders als steekproef.
Maar liever zie ik overal ReCaptcha V3 die zulke ongein niet heeft, en een waarde toekent.

Dan ligt dat vaak aan het feit dat je IP-adres bekend staat als 'niet betrouwbaar',
Dan ben ik zeker altijd onbetrouwbaar hahahaha. KPN ip adres? Tja, ik vind het allemaal maar irritant gedoe.

Ik snap Femke98 wel. Ik haak ook weleens af als ik op die manier b.v. moet inloggen.
Ik heb nu alle reCaptcha v3 verwijderd uit mijn account en ga nu het een en ander splitsen.

Voor zover ik weet heb je ook ReCaptcha V3 invisible. Dan heb je geen foto spelletjes meer.

Hebben we het over hetzelfde?
Google reCaptcha v3 heeft zover ik gezien heb inderdaad een mogelijkheid om hun reCaptcha logo rechtsonder niet de tonen...

Terug
Bovenaan Onderaan