• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Recente geopende bestanden worden niet meer onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog maar een kick omhoog, want ik kan het werkelijk niet vinden.......

Gebruik eerst de aangereikte oplossingen.

In een Engels forum las ik toch weer iets, dat nuttig kan zijn. Als ik Excel heb geopend en ik klik rechts op de button op de taakblak, dan krijg ik die recnt geopende bestanden wél te zien.

Gebruik eerst de aangereikte oplossingen.

Uiteraard heb ik dat gedaan, op de makro na, want dat vind ik geen oplossing. Dat is mogelijk een hulpmiddel, maar er moet een oplossing zijn binnen Windows en/of Office, want het is er ook spontaan in gekomen.

Je hebt blijkbaar meer verstand van macro's dan ik.

Je hebt blijkbaar meer verstand van macro's dan ik.

Dat heb ik vermoedelijk niet, maar ik weet wel dat als iets normaal kan en moet functioneren in een softwarepakket en dat doet het niet, je moet gaan zoeken naar een verkeerde instelling. Een makro is hooguit fijn als je dat écht niet kunt vinden. En zo ver is het nog niet.

Dag Marc,

Ik heb geen map "AutomaticDestinations", maar misschien bestaat die in Windows 10 wel niet. IK heb wel een map C:\Users\Peter\AppData\Roaming\Microsoft\Office\Recent en daarin staan alle bestanden, die recent zijn geopend, ook de Excelbestanden. In Word zijn die recente bestanden ook wel te zien, dus ik vermoed, dat de foute instelling in Excel zelf te vinden is.

Een ongewenste instelling kun je ook definitief met een macro wijzigen.

Als je mij die macro kunt leveren, dan zal ik daar zeer erkentelijk voor zijn. Maar is zo'n macro te maken als de oorzaak onbekend is?

Kijk eens naar post #15 in deze draad.

Peter,

Nog eens een poging.

Staan je instellingen in standaard programma’s en bestands type juist voor het programma Excel?

In het register:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Excel\File MRU
Rechts zou je een lijst (items) van de laatste geopende documenten moeten zien, is dit zo?
Onderaan zie je volgende regel:
Max Display……REG_DWORD……..0x00000014 (20)

Het getal (20), bij jou waarschijnlijk (17) moet je eens wijzigen en daarna de pc terug herstarten.
Dit zou volgens Microsoft een oplossing kunnen bieden.

Als je in Windows 10 Excel start en daarna klikt je rechts op de Excel knop, onderaan in de taakbalk, krijg je dan zo een beeld als de foto in bijlage?
Pin_bestand.jpg

Indien ja, maak dan 1 nieuw werkblad aan en pin deze vast aan de lijst. Sluit Excel en open het terug en kijk of jouw lijst nu zichtbaar geworden is.

Mvg.
Marc

Dag Marc,

Ik heb het idee dat jij in de goede richting zit te denken.

Inderdaad zie ik op deze lokatie de recent geopende bestanden staan, het zijn er een stuk of 50, wellicht het maximum. In Excel stond dit maximale aantal bij mij op 17 en dat valt ook niet te wijzigen. Dat geeft al aan, dat er iets niet goed zit.

De sleutel, die jij noemt stond op 0x00000017 (21). Ik weet niet wat 21 inhoudt, maar ik had 17 gewijzigd in 15. In het register houdt die dat vast, maar Excel blijft vrolijk op 17 staan.

Ik ben er dus nog niet. ;)

De opties in #7 nog niet gevonden?

De opties in #7 nog niet gevonden?

Die optie heb ik niet gevonden, Harry. Ik heb daarna nógmaals opnieuw geïnstalleerd en zonder gewenst resultaat. Dus ik zoek op dit moment in een verkeerde registerinstelling.

Peter,

Blijkbaar geen klein probleem, als je de register sleutels kan wijzigen vermoed ik dat het probleem zich situeert ter hoogte van Excel zelf.
Ik zou eerst volgende eens proberen:
In het register onder File MRU, rechts alle onderdelen met de naam item1 enz. verwijderen (50 is inderdaad het max aantal), behalve Standaard en Max Display. Geeft dit verbetering?
Heb je het Service pack geïnstalleerd?

Indien je het probleem nog altijd hebt zou ik Office volledig verwijderen met de tool uit de volgende web link: http://whitepages.unlimitedviz.com/2010/05/how-to-completely-remove-all-traces-of-office-2010-from-your-system/comment-page-2/
Ik heb deze al eens met succes gebruikt, alleen was dit op een Windows7 32 bits, Office 2010. Omdat bij gewoon verwijderen en terug installeren, sommige fouten gewoon overschreven worden zonder aanpassing. Deze zou voor een 64 bits besturingssysteem ook werken. Het gebruik is wel op eigen risico, maar wie niet waagt niet wint hé.

Mvg.
Marc

@samabert

Heb je mijn gesuggereerde macro al eens gedraaaid ?
Maak van een mug geen olifant ('office volledig verwijderen': foei).

Wat ik niet snap is dat iemand wel in het windowsregister gaat prutsen, maar niet de moeite neemt om een aangereikte macro te laten draaien.

@samabert

Heb je mijn gesuggereerde macro al eens gedraaaid ?
Maak van een mug geen olifant ('office volledig verwijderen': foei).

Wat ik niet snap is dat iemand wel in het windowsregister gaat prutsen, maar niet de moeite neemt om een aangereikte macro te laten draaien.

Ik heb in #32 wat meer informatie gevraagd, maar nog niet gekregen.

Er kan ook een fout in het register zijn geslopen door een verkeerde druk op de knop, dat heeft toch niets met prutsen te maken?

@ snb,

Ok, je heb een punt als je zegt om van een mug een olifant te maken, maar in de eerste plaats heb ik het probleem zelf niet en kan ik ook niet controleren of de oplossingen werken of niet.
Als ik het tenminste goed heb uitgevoerd heb ik je script geprobeerd, maar ik krijg een fout, ongeldig gebruik van de eigenschap, kan dat?

Mvg.
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan