Recept

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Hello,
Is er iemand al in geslaagd om een powerpointvoorstelling te maken van een 15-tal foto's
met een bijpassend achtergrondmuziekje en dit alles via outlook express door te sturen naar vrienden en kennissen?
Graag het recept dan aub.
(Naar wie mag ik eens een voorbeeld sturen van hetgeen ik reeds mocht ontvangen maar waar ik persoonlijk nog niet in geslaagd ben?)
Groeten,
Aquarius

Is alles wel ingesloten? Maar wat lukt niet? De PP? Of het opsturen? Waar ligt het probleem?

Groetjes,
Bennie

Het opsturen is de grote moeilijkheid.
Benny ben jij er al in geslaagd?

Hoe groot is je PP?

Groetjes,
Bennie

<strike>Sorry, maar antwoord eens op de vraag. Kun jij iets dergelijks versturen!!!</strike>
Onafhankelijk hoe groot dit .pps bestand is
(slechts een paar Mb) Als je het kan leg dan eens beknopt de werkwijze uit. Een powerpointvoorstelling maken is geen probleem, je mag gerust van daar beginnen.
Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk kan je iets dergelijks versturen. Maar het maakt wel uit of je een PP hebt van 85MB of van 3MB groot. Je kan de de pack & go functie gebruiken; je kan hem als bijlage meesturen (eventueel *ppt in *.pps veranderen). Dus: waarom is het opsturen de grote moeilijkheid? Komt die niet aan bij de ontvanger? Foutmeldingen? Kan de ontvanger die niet afspelen? Etc.

Groetjes,
Bennie

Sorry Aquarius maar Bennie heeft 100% gelijk. Het is afhankelijk hoe groot dat PPS is! Maak als proef een kleintje van 1 MB.
Meeste servers laten geen grote bestanden door. Zeker niet boven de 3 MB!!! (Essent/Wanadoo)
Ik verstuur en ontvang wekelijks PPS bestanden maar nooit grote!

Groetjes
Falco

Falconetti,
U verstuurd en ontvangt wekelijks .pps bestanden mét
muziek!!! Wav. of mp3 en hoe voeg je deze dan toe aan uw voorstelling? Een 15-tal foto's + een muziekbestand wordt onmiddellijk een tamelijk groot bestand.En zoals ik reeds zei heb ik vb. die het kunnen op minder dan 3Mb. Dit is precies de uitleg die ik graag eens wou weten. Als dit voor jullie geen probleem is, geef dan eens een beknopte uitleg aub.

Groeten,
Aquarius

De muziek bestand die je in wil voegen moet je 1 dus opslaan. Daarna doe je dit? =
Muziek of geluid invoegen in dia's
Geef de dia weer waaraan u muziek of geluid wilt toevoegen.

Wijs Films en geluiden in het menu Invoegen aan.

Voer een van de volgende handelingen uit:
Als u een geluid uit de Clipgalerie wilt invoegen, klikt u op Geluid uit galerie, zoekt u het gewenste geluid en voegt u dit vervolgens in.

Als u een geluid van een andere locatie wilt invoegen, klikt u op Geluid uit bestand, zoekt u de map met het geluid en dubbelklikt u vervolgens op het gewenste geluid.

Op de dia wordt nu een geluidspictogram weergegeven.

Er wordt een bericht weergegeven. Als u het geluid automatisch wilt afspelen zodra u naar de bijbehorende dia gaat, klikt u op Ja. Als u het geluid echter alleen wilt afspelen wanneer u tijdens de diavoorstelling op het geluidspictogram klikt, klikt u op Nee.

Als u een voorbeeld van het geluid wilt weergeven in de normale weergave, klikt u op het geluidspictogram.
Tip U kunt ook de afspeelinstellingen wijzigen. Zo kunt u bijvoorbeeld het geluid laten herhalen of er een animatie-effect aan toevoegen.

Falco

Nog even wat info: het verzenden hangt dus af van de grote van de PPS. Bij Essent gaat dat tot 5 MB. Bij anderen tot 3 MB. Dus het bestand moet kleiner zijn.
Ik heb nog nooit via mail een grotere PPS gezien dus dat kan niet.
Aangezien een PPS nooit echt lang is zou je bijv. de gebruikte muziek wat inkorten. Een gewone/volledige lied is al gauw 3,5 – 4 MB.
Omdat jij over een achtergrondmuziekje spreekt ga ik er van uit dat je een PPS wilt maken dat automatisch afspeelt (geen muis klik).
Bij een slide-show (PPS) de beelden wisselen elkaar af om de ± 5 seconden.
Uitgaande van jou 15-tal foto’s, zeg maar 1,5 minuut.
Je gaat hiervoor jou muziekbestand verkorten(bewerken) tot de ½ en dat is dus ook de helft van ± 4 MB. (± 2 MB muziek)
Dan de foto’s nog: ik weet niet welke OS jij gebruikt en niet over wat voor soort foto’s gaat het (gescande eigen, foto’s van internet, eigen digitale foto’s…). Ik zeg dit om de volgende: gescande foto’s moeten als jpg/jpeg opgeslagen worden en vervolgens bewerkt worden zodat het bestand klein is (aantal kb). Met foto’s van internet is anders. Hier ontstaat een “probleem” omdat deze in 9 van de 10 gevallen vol zijn met onzichtbare data. Op mijn oude PC met Windows 95 gebruik ik het progje JPEG Cleaner. Deze haalt alle data weg uit de afbelding en het bestand is ½ kleiner (in aantal kb). Ik weet niet als een progje bestaat ook voor andere OS.

Misschien een andere alternatief: probeer eens de gratis top programma: Irfan View. Volgens mijn informatie de nieuwste versie heeft ook de optie: diavoorstelling.
Je kan irfan view hier downloaden: http://www.tucows.com/preview/194967.html
Of op hun eigen site: http://www.irfanview.com Download gelijk de plugIns en de language pack

Groetjes
Falco

Falco,
Sorry dat ik pas nu reageer maar heb enkel 's avonds tijd om alles na te kijken!
Dank reeds voor de uitleg. Het probleem schuilt niet zozeer in de foto's (van digit. fototoestel),deze kan ik voldoende gaan "resizen" zodat ze niet te groot zijn en dus niet al te veel plaats innemen. Maar dan ...
De muziek toevoegen. Op mijn PC is dit ook geen probleem maar om die doorgestuurd te krijgen. De vb. die ik reeds ontvangen heb voegen hun muziek toe bij "diaovergang",daar moet het echter een .wav file zijn en die is onmiddellijk veel te groot. Ik heb alles al geprobeerd om te achterhalen hoe zij erin slagen maar ik vind de oplossing niet. Kan ik u dit vb niet eens doormailen dan weet u precies wat ik bedoel?
Groeten,
Aquarius

Aquarius, ik zit ook niet 24 uur achter de PC.
Heb je “hun” gevraagd hoe ze dat doen?
Ik weet dat wel, een wav file is direct vrij groot. Daarom heb ik ook gezegd om deze te verkleinen (verkorten).
Heb je met Irfan geprobeerd? Misschien in deze nieuwe versie is dat wel mogelijk.
Als je toch met Power Point wilt werken, zou je eerst de wav wat kleiner moeten maken eerst.
Ik neem aan dat muziek bewerking programma’s zijn waar dat mogelijk is. Ik bewerk muziek met Nero. Met Nero kun je een lied bijv.: uit faden of in faden.
Ik gebruik deze mogelijkheid van Nero ook als een liedje dat ik heb gedownload opeens stopt. Dan fade ik deze uit. In principe kan dus een lied net zo kort gemakt worden als jij wenst.
Het is misschien wat veel werk. Daarom zijn meeste PPS (diavoorstellingen) zonder geluid.

Groetjes
Falco

Kan het "hun" niet vragen omdat het .pps voorstellingen betreft die gewoon doorgestuurd worden.
De techniek is in alle geval anders. het lukt ze om een gans liedje met bijhorende foto's door te sturen en het .pps bestand is slechts 2Mb groot.
Ra,ra,ra... hoe doe je dat???
Aquarius

zijn ze dan (pps) bijna 4 minuten lang ?? en zijn ze met Power Point gemaakt? Misschien andere progjes?

Ik ga nu even van mijn "Freddie" genieten. Morgen verder..

falco

Laatst bewerkt:
Neen, precies 1min 45.
Maar als ik de .pps voorstelling ontvang zie ik geen bijhorende wav of mp3 file ingesloten.Ik heb ze opgeslagen op de HD en dan via Powerpoint terug gaan openen. Op die manier merk ik dat wanneer ik de eerste dia aanklik en dan via Diavoorstelling-Diaovergang-Geluid-Opgenomen geluid waarneem!!!(waar aplaus,afketsen ed staan)
Dus denk ik dat het hier ergens te zoeken is en niet volgens de normale manier om muziek in te voegen!!!
Enig idee???
Aquarius

Sorry nu begrijp ik het niet meer goed. Als een PPS 1min 45 sec. duurt dan is dat geen volledige lied.
Dat klopt, ze ziet de wav niet omdat deze is verwerkt in de PPS.
Nu spreek je over geluiden als: applaus, afketsen.
Ook spreek je over aanklikken.
Je kan een PPS zo maken dat de dia’s bij muisklik veranderen of dat de PPS bij aanklikken automatisch afspeelt.
De genoemde geluiden zitten standaard in Power Point. Andere geluiden moet je zelf opnemen of maken en deze opslaan op de PC.
Ik ga vanavond een tijdelijke e-mail account aanmaken en dan plaats ik deze hier. Misschien kun je dan een EXACTE voorbeeld doormailen zodat ik kan zien wat wil je EXACT doen.
Sorry voor de late reactie maar je weet hoe dat gaat Zondag: familie bezoeken, etc

Groetje
Falco

Falco,
Ben misschien ietwat te onduidelijk geweest.
Wat ik bedoel is dat er in feite twee manieren zijn om geluid(muziek) in een voorstelling aan te brengen.
De meest voor de hand liggende is via Invoegen-Films en geluiden-Geluid uit bestand.
Maar ook bij Diavoorstelling-Diaovergang-Geluid (dan met pijltje volledig naar beneden scrollen tot "ander geluid..." Ook hier kan je de muziek invoegen.
Wat precies het voordeel is om het hier te gaan doen weet ik niet,maar de voorbeelden die ik ontvang doen het wél op deze wijze!!!
Indien ik een emailadres mag ontvangen stuur ik u een voorbeeld door dan snap je onmiddellijk wat ik bedoel.
Alvast bedankt voor het geduld...er blijken precies maar weinig mensen geïntresseerd te zijn in Powerpoint en dan zeker niet in het doorsturen van een voorstelling.
Groeten,
Aquarius

Ik denk dat misschien Power Point “beetje” beperkt is. Ik denk dat mensen andere redenen hebben met het doorsturen van e-mail.
Ik heb zonet voor dit doel een tijdelijke account gemakt. Als je diavoorstelling niet te groot is: stuur het door ik ga het onderzoeken.
Je kan naar deze (tijdelijke) account mailen: capricorn30002003@yahoo.com

Groetjes
Falco

interesse

Aquarius,

Misschien dat er maar weinig mensen gebruik maken van PP omdat er zoveel simpeler mogelijkheden zijn om animaties aan anderen te mailen.

PP is toch vooral een presentatie en instructieprogramma, en de meeste gebruikers zullen dus niet op een MB meer of minder hoeven te kijken.

[MOD EDIT]De rest van de tekst heb ik maar even weg gehaald, stonden mijns inziens een paar minder frisse opmerkingen.[/MOD EDIT]

[MOD EDIT] Ook hier de tekst maar even weggehaald ivm opmerking naar aanleiding van de andere opmerkingen[/MOD EDIT]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan