Recept

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren/dames (kies zelf maar) laten we het hier netjes houden tenslotte wordt dit forum ook door jongere mensen bezocht.

Graag alleen constructieve helpende reacties, heb je die niet of ben je het met een opmerking van iemand niet eens, begin dan geen flamewar, maar maak een mod opmerkzaam op hetgeen je tegen de borst stuit.

Je hebt gelijk Bas, ik reageerde neit op omdat ik dacht.....tja...wat dacht ik? ;) ;)

Aquarius, ik heb PPS ontvangen, ik ga morgen ochtend (rustig) 1 en ander checken. Ik meld me wel.

Groetjes
Falco

Falco,

Heb je al iets kunnen achterhalen met het voorbeeld dat ik heb doorgestuurd?
Groeten,
Aquarius

Sorry, had even wat minder tijd om te kijken. Omdat het een tijdje geleden was dat ik diavoorstellingen maakte, moest ik even voor gaan zitten.
Vroeger maakte ik ze zelf maar het is veel werk en tijd.
Ik neem aan dat ik verder niets moet uitleggen over hoe je een diavoorstelling maakt, achtergrond kleuren, overgang, effecten, etc,etc.
Jou vraag was: hoe voeg ik een lied (muziek) aan de voorstelling.
Ik herhaal, ook na jou voorbeeld PPS dat als je het liedje niet zelf korter maakt (uit faden), dan gebeurd hetzelfde als bij jou voorbeeld = liedje stopt ineens bij afloop PPS.
Hierbij de antwoord/uitleg voor toevoegen geluid:
Als je de PPS klaar hebt verder (effecten, overgang,etc) klik je 1 keer op de 1 dia in de rij (dus in feite een soort van selecteren).
In de bovenste balk klik op: Diavoorstelling.
Kies vervolgens: Diaovergang.
In de nieuwe venster, bij geluid, kies voor de optie: Ander geluid….
Zoek nu in jou bestanden naar de lied dat je wil toevoegen (wav bestand) en bevestig dat.
Daarna moet je nog in het venster van Diaovergang op Toepassen klikken.
Als extra (als je dat wenst) kun je ook nog een vinkje zetten bij: Herhalen tot volgende geluid. En inderdaad ook Toepassen. Als je dit extra doet dan hoor je gelijk dat lied maar dat geeft niets.
Om te checken dat alles werkt, opnieuw tabje Diavoorstelling en kies dat voor: Voorstelling weergeven.
Nu speelt je PPS met muziek en als dat goed is dan heb je geen fouten gemaakt.
Diavoorstelling opslaan en: klaar is…Aquarius.

Succ6
Falco

Falco,
Je hebt veel geduld met mij,maar ik moet u terug teleurstellen want hetgeen je mij nu uitlegt heb ik precies ook gedaan maar dan wordt de voorstelling onmiddellijk tientallen Mb groot en dan kan je ze niet meer doorsturen!!!
Volgens mij is dit te wijten aan de wav file, maar in het voorbeeld dat ik je doorgestuurd heb, hebben ze daar geen last van want de totale file is slechts 1.7Mb.
Het is dus nog steeds een probleem van de muziekfile.
Heb je ook daarvoor nog een oplossing???
Groeten
Aquarius

O.K. Aquarius, here we go = met de antwoord/uitleg voor de muziekfile:
Het zijn verschillende muziek programma’s maar ik werk met Nero dus mijn uitleg is gebaseerd op gebruik van Nero en in dit geval van Nero Wave Editor.
Als voorbeeld heb ik dus een WAV bestand (lied) genomen, in dit geval was Bryan Adams – Here I am. Deze is in oorspronkelijke lengte+ grote ruim 41,1 MB (als wav).
Open: Nero Wave Editor.
Klik op BESTAND en kies vervolgens OPENEN.
Je zoek nu op je PC het gewenste lied en open je deze. Nu heb je het lied in de Wave Editor.
Ik ben vanuit gegaan (als voorbeeld) van een diavoorstelling van een lengte van 1 minuut. In principe je moet de PPS die je hebt eerst timen zodat je weet hoe lang dat is. Dat wordt ook de lengte van je audio bestand (kun je me nog volgen?)
Dus je hebt het complete lied in de Wave Editor. Nu ga je met de muis (ingedrukt houden!) een lengte selecteren. Ik deed dus vanaf het begin tot 1 minuut. Ergens onder aan het scherm zie je de tijd.
Deze geselecteerde lengte heeft een andere kleur.
Klik daarna op BEWERKEN en kies: kopiëren naar bestand…
In het nieuwe venster: Opslaan als… kies voor WAV en geef een naam:…..
Nu heb ik een WAV bestand van 1 minuut (mijn test dus) maar hij is nog steeds te groot: 10,1 MB
Sluit Nero Wave Editor en open deze opnieuw.
Nu ga je dat kortere versie bewerken, dus verkleinen.
Bestand, kies Openen en open dat nieuwe bestand (in mijn voorbeeld dus 10,1 MB).
In de boven balk klik: BEWERKEN en vervolgens kies CONVERTEER SAMPLE FORMAAT (volg je me nog??)
Je krijgt nu een nieuwe venster waar je de:
- Sample snelheid en de
- Bitdiepte
Kan veranderen. Hoe lager deze waarde, des te kleiner eind resultaat.
Vergeet niet: een diavoorstelling heeft GEEN CD kwaliteit nodig.
Ik heb de snelheid verlaagd naar rond de 11000 (weet niet meer exact).
De bitdiepte ook verlaagd van 16 naar 8 bits.
Bevestig deze veranderingen. Nu kun je bestand opslaan als…
Het nieuwe bestand (was 10,1 MB) is nu = 936kB.
In principe zou je ook een complete lied kunnen converteren.
Mijn uitgangspunt was: maak de muziek bestand niet langer dan de diavoorstelling. Zo heb je meer bytes over voor de voorstelling.
Ik denk dat deze uitleg nu duidelijk is.

Succ6
Falco

Falco,
Bedankt, dat is nu eens de eerste keer dat iemand het zo lang volhoudt. Deze vraag is nochtans eerder al gesteld door andere gebruikers, maar niemand heeft ooit de oplossing gegeven om het muziekbestand op die wijze te gaan verkleinen, zippen ed bracht ook geen soelaas, maar uw oplossing zie ik wél zitten.
Ik zal dit alles eens uitproberen maar heb voor het ogenblik weinig tijd. Indien het lukt laat ik wel iets weten. Misschien bestaat dat tijdelijk e-mailadres nog,dan post ik daar eens het bekomen resultaat. Misschien is powerpoint niet meer in, maar toch vinden de meesten het nog fijn om op die wijze een "fotoverslagje" van een gezellig samenzijn of dergelijks te ontvangen. Op welke wijze zou je volgens u een fotoreportage(ken) beter kunnen weergeven?
Bestaan er hiervoor betere programma's?
Groeten,
Aquarius

Graag gedaan, Aquarius ;)
Het gaat niet om het volhouden maar om geduld (soms.)
Het zijn ook andere manieren, bijv. een mp3 gebruiken. Misschien was dat het geval in jou voorbeeld aangezien de eerste dia niet echt bewerkbaar was.
Als je geen Nero hebt, kan ook andere progje gebruikt worden (bijv. CoolEdit.)
Mijn oplossing werkt wel, heb ik het uitgetest.
Ik zou je nog via dat e-mail adres, 2 PPS-en doorsturen: 1 met en 1 zonder geluid zodat je kan zien + horen dat het werkt.
Wat Power Point betreft: het wordt nog wel gebruikt maar er zijn inmiddels veel programma’s met wat meer mogelijkheden. Een voorbeeld is dat IRFAN VIEW waarvan ik de link al reeds heb geplaatst.
Macromedia heeft ook een 6-tal leuke progjes. Daar ben ik mee nu aan het experimenteren (omdat deze in het engels zijn.)
Je hebt wel gelijk (denk ik): mensen vinden het leuk om soms een fotoverslagje te ontvangen. Als je het leuk maakt (veel piel werk) dan kan het mooi zijn.
Ik heb ooit ook erg grote diavoorstellingen gemaakt en deze op CD gebrand.
Mensen/familie vonden deze erg leuk maar…het blijft veel werk (tijd.)

P.S. kun je me nog een kort bericht zenden naar dat mail adres? Ik heb jou adres niet meer.

Groetjes
Falco

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan