Rechte toren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, ik heb een aantal foto's van torens gemaakt, maar die staan nogal "achterover". Is er een progje waarmee je die torens een beetje rechter krijg?

Ik heb Photo Filtre, maar ik weet niet hoe ik het moet doen?
Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Bedankt, Martin

Kan je misschien een foto (of een deel ervan) op het forum willen plaatsen? Ik kan me er niet veel bij voorstellen namelijk:confused:

Ik denk niet dat dat met PhotoFiltre kan.
Je zult er een wat geavanceerder beeldbewerkingsprogramma voor moeten gebruiken zoals Photoshop of Paint Shop Pro.
Van dat laatste programma kun je een probeerversie downloaden.
Voor jouw fotoprobleem heeft PSP een ideaal hulpmiddel: de Deform-tool (Vervormgereedschap) - zie bijlage.

En zo werkt het:
Open de foto in PSP en klik in het menu Layers/Lagen op Promote to layer/Promoveer tot laag.
Sleep dan het venster zo groot dat je een flinke ruimte rondom de foto hebt.
Klik op het Vervormgereedschap.
Er komt een kader rond de foto met acht handgrepen - vier op de hoeken en vier in het midden van elke zijde.
Zet je muisaanwijzer op een van de bovenste hoeken en sleep hem naar buiten met Shift ingedrukt.
Doe hetzelfde met de andere hoek tot de verticale lijnen van de toren loodrecht staan.
Wordt je toren een beetje gedrongen, sleep hem dan wat langer aan de handgreep in het midden van de bovenste zijde.
Is het na enig proberen helemaal niks geworden, dubbelklik dan in de afbeelding, druk op Ctrl+Z (ongedaan maken) en begin opnieuw - kortom, gewoon blijven prutsen tot ie goed is. :)
Tenslotte dubbelklik je in de afbeelding om het Vervormgereedschap uit te schakelen en sla je het resultaat op.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan