Rechten kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter XY32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XY32

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Hallo,

Sinds vandaag kan ik opeens geen processen meer sluiten via taakbeheer. Ik krijg dan de melding:

"Kan de bewerking niet voltooien. Toegang geweigerd."

Als ik in taakbeheer iets wil uitvoeren door Bestand/Uitvoeren, krijg ik deze melding:

"Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item."

Nu heb ik ook al 2x gehad dat ik opeens helemaal niets meer kon uitvoeren en bij elk bestand of programma dat ik wilde uitvoeren de bovenstaande foutmelding kreeg, waardoor ik alleen nog de pc kon uitdrukken.

Als ik nu naar de logboeken wil kijken, krijg ik de melding "Er kunnen geen items worden weergegeven in deze weergave" als ik het log Beveiliging wil zien of als ik naar Sessies en Geopende bestanden onder Gedeelde mappen kijk.

Ik heb zelfs al een nieuw Windows-profiel aangemaakt om te zien of het dan wel zou werken, maar dat hielp niet. Heeft iemand nog ideeën?

ow en nu krijg ik een nieuwe fout bij MMC:

"Er is een fout in een module gevonden. U wordt aangeraden om MMC af te sluiten en opnieuw op te starten"

Hallo,

Sta je al ingesteld als administrator. Is dit niet zo, probeer dit dan eens via het volgende:

Start > Uitvoeren > Typ: control userpasswords2 > Klik op je naam > Eigenschappen > Tab Groepslidmaatschap > Instellen op Administrator.

Sucess!

Ja, ik ben gewoon admin. Het is ook het enige profiel dat er nu op staat. Ik moet wel eerst op het vinkje klikken van "gebruikers moeten naam en wachtwoord opgeven". Deze heb ik nu aan, maar dat helpt ook niet..

Laatst bewerkt:
Draait je virusscanner nog? Kun je nog bij systeemherstel komen? Loopt evt. andere antispyware nog? Of is e.e.a. uitgeschakeld of verdwenen? Krijg je die melding bij alles wat je doet?

Soms gebeurt het dat ik helemaal niets meer kan doen en overal die foutmelding krijg, maar dat gebeurt zelden (meestal als ik de computer even alleen laat voor een half uurtje of zo).

Verder werken mijn virusscanner (Avast) en ZoneAlarm goed en systeemherstel heb ik ook al uitgeprobeerd, maar dat heeft geen nut gehad.

Als ik overigens via Start > Uitvoeren bijvoorbeeld cmd doe, werkt het, alleen als ik het via Taakbeheer (Bestand > Uitvoeren) doe, dan krijg ik de foutmelding. Misschien is alleen Taakbeheer beschadigd of zo?

Misschien dat er toch iets binnengeslopen is dat de virusscanner niet ziet.

Zoals via Limewire, Kazaa, ect.

Er hoeft maar één fout bestandje bij een bijlage, website of download te zitten en het is meteen foute boel. Verder weet ik ook niet precies wat er aan de hand is.

Waarom u zich niet bij uw computer moet aanmelden als beheerder
Wanneer u als lid van de groep Administrators op de computer werkt, stelt u het systeem bloot aan beveiligingsrisico's, zoals paarden van Troje. Het bezoeken van een Internet-site of het openen van een e-mailbijlage kan dan al voldoende zijn om schade toe te brengen aan het systeem. Een onbekende Internet-site of e-mailbijlage kan code voor een paard van Troje bevatten die mogelijk naar het systeem wordt gedownload en wordt uitgevoerd.

Wanneer u zich als Administrator van een lokale computer hebt aangemeld, kan een paard van Troje de vaste schijf opnieuw formatteren, uw bestanden verwijderen en een nieuwe gebruikersaccount met beheerderstoegang maken. Wanneer u de aanmelding hebt uitgevoerd als lid van de groep Domeinadministrators, de groep Ondernemingsadministrators of de groep Schemabeheerders in Active Directory, kan een paard van Troje een nieuwe gebruikersaccount met beheerderstoegang voor een domein maken waardoor schema-, configuratie- en domeingegevens verloren kunnen gaan.:shocked:
Bron: Microsoft TechNet

Ik zit nu even op een andere computer te werken, maar ik kan nu opeens geen verbinding meer maken met de computer met het probleem (hij accepteert het wachtwoord niet).

Ik heb die download geprobeerd, maar die werkt alleen onder SP2, ik heb SP3.

Ik zal zometeen nog even naar virussen scannen.

De scanner heeft nu wel een virus gevonden en verwijderd, maar het probleem is hiermee nog niet opgelost.

Ik heb nog 'sfc /scannow' geprobeerd om systeembestanden terug te zetten, maar dit werkt ook niet. Windows vraagt dan om de cd, maar herkent geen van mijn XP-cd's.

Wat ik nu pas zie is deze melding, die bij het opstarten in het log wordt geplaatst:
"Deze computer is geconfigureerd als lid van een werkgroep, niet als lid van een domein. De NetLogon-service hoeft niet te worden gestart in deze configuratie."

Laatst bewerkt:
Ok... ik ben alles bij langs geweest, maar er staat eigenlijk niks bijzonders in. Ik heb bij "Een enkel proces bekijken" en "Token op procesniveau vervangen" geprobeerd mijn naam erin te zetten, maar dat hielp niet. Ook "Taakbeheer verwijderen" doet verder niks.

Als ik in de veilige modus met Administrator inlog, krijg ik overigens dezelfde fouten met rechten. Zou een herstelinstallatie van XP kunnen helpen?

Ja,dat helpt natuurlijk altijd 't is de vraag of je dat werkelijk wilt,heb je meerdere partities?Of 'n 2e schijf?(dit i.v.m. BackUppen) Dan zou ik meteen de installatie slipstreamen met SP3 erin temeer Xp qua ondersteuning op z'n laatste benen loopt,kun je meteen de nieuwste drivers integreren; het nu is dé manier om een up to date Xp cd te creëren,daarbij kun je onderdelen uit de installatie halen die je toch nooit gebruikt,zo krijg je een afgeslankt systeem dat ook nog 's sneller reageert/draait.Ik heb Lite versies op oude pc's gezet die als een tierelier draaien.Het slipstreamen is wel ff wat werk maar dan heb je ook wat!

Ik heb mijn XP op één partitie op een IDE-schijf staan, want ik kan XP niet op mijn Sata-schijven krijgen. Als ik een installatie doe, moet ik dan ook alle sataschijven loskoppelen, anders loopt het systeem vast.
Ik heb met Nlite al eens een cd samengesteld (dat zou dit probleem moeten oplossen met goede drivers), maar deze cd kreeg ik niet opstartbaar.
Alleen als ik een herstelinstallatie uitvoer, installeert XP toch alleen wat ik al heb, alleen dan opnieuw?

Ja maar dan ben je toch alle foto's,muziek,docs e.d. kwijt als je 't niet back-upt?
Je zou 'n externe schijf kunnen aansluiten via usb,die dingen zijn spotgoedkoop tegenwoordig,dan kun je dat soort dingen in ieder geval BackUppen.Ik weet niet hoe oud je pc is maar als je 'n wat jongere pc hebt dan heb je vast usb 2.0 aan boord dan is dat zo gepiept

Ja maar dan ben je toch alle foto's,muziek,docs e.d. kwijt als je 't niet back-upt?
Je zou 'n externe schijf kunnen aansluiten via usb,die dingen zijn spotgoedkoop tegenwoordig,dan kun je dat soort dingen in ieder geval BackUppen.Ik weet niet hoe oud je pc is maar als je 'n wat jongere pc hebt dan heb je vast usb 2.0 aan boord dan is dat zo gepiept

Het is een redelijk nieuwe pc (afgelopen zomer gekocht) alleen ik heb XP nu al 2x opnieuw moeten installeren. Ik heb dus ook alleen XP op de IDE-schijf staan (is maar 10 gb), verder alle andere dingen op de andere schijven.
Wat ik me alleen afvroeg, is als ik een *herstel*installatie doe, dan bewaart XP toch de registerinstellingen enz. zodat ik niet alle programma's en drivers opnieuw hoef te installeren? Of is het hetzelfde als gewoon formatteren en opnieuw installeren?

Ik heb het al opgelost. Het probleem zat in ZoneAlarm, de instellingen daarvan zijn ineens veranderd, wat ook de netwerkproblemen verklaart. Opnieuw installeren is dus niet nodig, maar bedankt voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan