Rechten onderliggende mappen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb op een hoofdmap met wijzigingsrechten en zo ook op alle onderliggende mappen. Nu is het zo dat iedereen mappen moet kunnen aanmaken in deze share. Alleen is de kans groot (en dat gebeurd ook regelmatig) dat er map per ongeluk gemoved wordt naar een andere map.
Nu kun je dit voorkomen door een bepaalde map, de rechten op lezen te zetten, maar ik wil wel dat de onderliggende mappen wijzigen krijgen EN dat er nog steeds documenten in kunnen worden geplaatst, verwijderd en aangepast.

Kortom, bij Windows neemt de onderliggende map de rechten over van de bovenliggende, kan ik daar (misschien met een progje) omheen?

Volgens mij gaat dit niet lukken. De enige "oplossing" die ik kan verzinnen is, dat je zelf al een aantal standaard lege mappen aanmaakt in deze directory en vervolgens de gebruikers in deze map alleen de modify rechten geven (en niet de create rechten). Voor bestanden gaat dit niet lukken.

Technisch gezien kom je een heel eind:
Hoofdmap (waar er aardig wat van zijn) op lezen zetten. (hiermee voorkom je dat deze verplaatst kunnen worden).
Submappen aanmaken (krijgen dus leesrechten mee) en deze handmatig wijzigingsrechten geven.
Dit kan alleen gebeuren door een domainadministrator. Daaronder kan de gebruiker weer doen wat ie zelf wil.
Het vervelende is dat je zo'n beetje iemand extra moet aannemen om dit steeds te doen.

Tja, het blijft een probleempuntje. Het verschil tussen dubbelklik en klik-sleep is maar heel klein.

Hallo Poi

Ik heb er nog niet mee gewerkt, dus schiet me maar af als het onzin is, maar ik kan overneembare machitigingen van bovenliggend object uitvinken en krijg dan de optie ze te verwijderen.

Is dat niet wat je bedoeld ?

Eric.

Jawel, maar daar heb je domein-adminrechten voor nodig en die heeft een gebruiker niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan