Rechten op Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

codnederland

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo Allemaal,

Ik heb een website script hier op mijn webserver draaien.(phpMotion).
Mijn webserver is een Apache + PHP + MySQL.

Ik moet alleen een map '"CHMODDEN''
Aangezien ik geen Unix server heb, kan ik dit niet doen.
Als ik dit niet ''CHMOD'', werkt het script niet.

Hoe kan ik dit wel wijzigen? Als dit mogelijk is?

Ik draai Server 2003 Enterprise.

Alvast Bedankt

CHMODDEN vertaald naar Windows betekend dat je de rechten moet instellen.

Waarschijnlijk staat er dat je CHMOD 666 moet doen. Dit betekend dat je lees en schrijf rechten voor iedereen moet instellen op de bestanden.
Verder kan er achter CHMOD nog een legio aan combinaties staan. Maar dan is het makkelijkste dat je aangeeft welke combinatie jij moet doen.

Re

ik moet een map (cgi-bin) chmodden naar ''755''.
Dat kun je toch niet doen met rechtermuisknop -> eigenschappen, en dan de rechten?
Of zie ik dat verkeerd?

Re

Hallo,

Ik zag net dat het script voor Linux servers is,er staat over /var/ enzo.
toch bedankt voor de reactie,

Weet iemand misschien waar ik een GOEDE handleiding kan vinden hoe je een Linux webserver kan opzetten? van het begin tot het einde? Inclusief het installeren van het OS.

Als het script voor Linux servers is gemaakt, wil niet altijd zeggen dat zoiets ook niet wil werken onder Windows. Alleen kan het dan wel lastig zijn om het werkend te krijgen.
Die CHMOD 755 betekend volledige rechten voor de administrator. En lees en uitvoer rechten (geen schrijf rechten) voor iedereen.

Een installatie handleiding van een Linux webserver zijn er vast genoeg op het internet. Alleen is het ook de vraag wat voor distrobutie van Linux je mee wilt werken. Er zijn namelijk veel verschillende, en welke bij jou past is maar net wat je ermee wilt doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een voorbeeld van een distro is Syn3 dit is een redelijke simpele distro met niet teveel toeters en bellen die je niet nodig bent.

PS op de site van PHPMotion staat aangegeven dat het in principe is voor *nux servers en dat ze geen ondersteuning geven voor het gebruik onder Windows, dus het zou kunnen werken. Maar helaas heb ik in Google niet zo iemand gezien die het onder Windows werkend had gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan