rechten voor Android apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb een thuisnetwerkje, hierin een aantal pc's en laptop's welke ik op gedeelde schijven kan machtigen om in te zien of juist niet.

Nu hebben de kids allebei een Android tablet. Nu wil ik ook deze rechten geven.

Alleen Android heeft geen gebruikersnaam zoals Windows.

Ik kan wel rechten geven om in te zien, dus dan maak ik gewoon een bepaalde map om te delen met 'Iedereen' en geef alleen lees bevoegdheid.

Maar in het Windows netwerk met pc's en laptops heeft mijn dochter andere rechten als mijn zoon.

Ik heb bijv. een map kinderfilms, die mogen ze allebei inzien, maar ik heb ook een map met de meeste films waar mijn dochter wel oud genoeg voor is en mijn zoon niet, dus die mag hij niet inzien. Nogmaals op Windows machines is dit allemaal goed te regelen.

Ik gebruik als 'server' een Windows 7 Ultimate PC, hier hangen dus de gedeelde schijven aan. Ik heb iedere Windows gebruiker hierop aangemaakt en deze verborgen, zodat je ze niet op het inlogscherm zit maar wel aanwezig zijn zodat ik ze recht kan geven. Op hun eigen PC's hebben ze dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord dus op die manier hebben ze bepaalde rechten op de gedeelde schijven.

Kan ik bijvoorbeeld rechten verlenen aan een MAC adres? Of bijvoorbeeld iedereen een vast IP en dan rechten per IP adres instellen?

Graag jullie advies.

mvrgr.

Nossie

Niet zelf getest, maar hier staat het een en ander over het benaderen van (vanuit Windows) gedeelde mappen vanaf Android apparaten.

Tijs.

Dank voor de reactie, ik ga er eens mee aan de slag.

gr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan