Rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Konings

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Ik gebruik sinds kort de windows xp welkomstvenster, dit heb ik gedaan omdat er dan overgeschakeld kan worden naar andere gebruikers zonder af te melden.
Nu is er een probleem als ik de computer vergrendel (dan ben ik dus nog aangemeld als admin) dan kunnen hun als gebruikers de computer gewoon uitschakellen en dit is niet de bedoeling

In het kort wat ik dus wil : ik wil dat hun zich aan kunnen melden, als ik de computer vergrendel, maar als ik nog aangemeld bent wil ik niet dat hun de computer uit kunnen schakellen, ik als administrator moet de computer wel gewoon kunnen uitschakellen, hun mogen hem alleen uitschakellen als ik niet aangemeld ben.

Alvast Bedankt

het enigge wat wel kan met groepsbeleid is er voor zorgen dat hun de pc helemaal niet uit kunnen schakellen, maar dat moet dsu alleen zijn als de administrator aangemeld is.

Iemand ???
Please

Je zegt het zelf al "Vergrendelen" dat staat gelijk aan "op slot" dit kan alleen maar de administrator ongedaan maken of de gebruiker die hem op slot heeft gezet.
Je zal je dan altijd moeten afmelden..

In configuratiescherm energiebeheer kan je aangeven wat de computer moet doen als je de knop indrukt. Je kan hem dan ook niets laten doen, maar dat neemt niet weg dat anderen gewoon de stekker eruit kunnen trekken wat hetzelfde effect heeft..
:)

Als je de computer vergrendeld ben je nog aangemeld. Dus als je wilt dan de andere hem alleen uit kunnen zetten als jij niet aangemeld bent moet je dat bij groepsbeleid doen.

Maar, als jij hem via jou acount vergrendeld ben jij aangemeld en kunnen zij de computer niet aflsuiten

Oke, jullie bedoelen dit :
(hierbij is de computer vergendeld)

Ik bedoel dit :
(hierbij is alleen mijn administrator account vergrendeld)

Ik heb voor de 2e keuze gekozen, zodat hun toch op de computer kunnen als ik bezig ben met bv downloaden of iets anders dat maakt verder niet uit.
maar dan wil ik dus dat alles op mijn account verder gaat
hun mogen de computer dus niet uitzetten als ik aangemeld bent
en als ik de 1e optie gebruik, kunnen hun niet inloggen dus dat is geen optie

Het is dus de bedoeling dat de gebruiker en de gast de computer niet kunnen uitschakellen, als ik aangemeld ben, maar ze kunnen de computer wel uitschakellen als ze zich zelf aanmelden ook al is de administrator ook aangemeld dan kunnen de gebruiker en de gast de computer toch uitschakellen terwijl ze geen admin rechten hebben
ze krijgen alleen de volgende waarschuwing : er zijn een of meerderre gebruikers op de computer aangemeld. weet u zeker dat u de computer uit wil schakellen.
die waarschuwing moet er dus niet komen, ze moeten hem gewoon niet uit kunnen schakellen als ik (administrator) aangemeld ben :confused:

Mischien ben ik onduidelijk, maar het is moeilijk uit te leggen. Als iemand mijn graag zo willen helpen, maar het zo niet snap dan kan je me toevoegen op msn: robert_konings@hotmail.com. Ik weet veel dus ik kan je natuurlijk ook helpen met anderre dingen.

Alvast Bedant,

Robert Konings

Laatst bewerkt:
Wat je wel zou kunnen doen, is bij groepsbeleid instellen dat de gebruikers die jij instelt de computer helemaal niet af kunnen sluiten. Dit betekent dat zij zich alleen af kunnen melden en dat alleen jij de computer kan afsluiten. (of in ieder geval met het wachtwoord van administrator)

veel succes:thumb:

Wat je wel zou kunnen doen, is bij groepsbeleid instellen dat de gebruikers die jij instelt de computer helemaal niet af kunnen sluiten. Dit betekent dat zij zich alleen af kunnen melden en dat alleen jij de computer kan afsluiten. (of in ieder geval met het wachtwoord van administrator)

Klopt, daar zat ik ook al aan te denken als er echt niks anders op zit zal het zo wel moeten
toch slecht van microsoft vindt ik want het is gewoon nep dat de computer uitgezet kan worden als de admin aangemeld is.
ik wacht nog een paar dagen af of iemand een andere manier weet
anders zal het wel zo moeten :(
tja

Ja, je hebt wel gelijk. Dat is niet echt goed van microsoft. Maar ach.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan