rechter geluid doet ut niet (vermoed mobo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

daansmit

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
sinds ik mijne nieuwe pc heb AMD 64 3200+ Atix800pro MSI K8N NEO PLATINUM mobo en 2x 512 mbram werkt het geluid aan mijn rechterkant niet. IK vermoed dat die aan me mobo ligt (heb verder geen geluidskaart buiten me mobo om) en niet aan me 5.1 set. Want ook als ik de koptelefoon er in plug werkt de rechterkant niet.

Tijdens het installeer van de Realtec drivers (van mobo geluidsgebeuren) geeft ie ook halverwege een fout dat ik eigenlijk de installatie moet onderbreken van anders wordt het systeem onstabiel, maar da negeer ik altijd anders heb ik helemaal geen geluid meer.

Hoe komt dit en wat doe ik eraan

Geplaatst door daansmit
sinds ik mijne nieuwe pc heb AMD 64 3200+ Atix800pro MSI K8N NEO PLATINUM mobo en 2x 512 mbram werkt het geluid aan mijn rechterkant niet. IK vermoed dat die aan me mobo ligt (heb verder geen geluidskaart buiten me mobo om) en niet aan me 5.1 set. Want ook als ik de koptelefoon er in plug werkt de rechterkant niet.

Tijdens het installeer van de Realtec drivers (van mobo geluidsgebeuren) geeft ie ook halverwege een fout dat ik eigenlijk de installatie moet onderbreken van anders wordt het systeem onstabiel, maar da negeer ik altijd anders heb ik helemaal geen geluid meer.

Hoe komt dit en wat doe ik eraan

Misschien al gedaan maar heb je ook via config.scherm-geluiden en audioapparaten- tabblad Volume-bovenste knopje geavanceerd. kijk in dit soort mengpaneel of de bovenste horizontale schuifjes ook in het midden staan. Als dit niet zo is zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn. Je mobo geloof ik niet zo in, het is eerder een instelling in je audiomenu.

nee.. dat staat goed.. zou me mobo mischien heel toevallig ofzo kapot zijn gegaan(wat ik me niet kan voorstellen) bij het assembleren (wat ik zelfd heb gedaan)

Even het plugje goed heen en weer duwen brengt ook geen oplossing?
Doe dit even met de koptelefoon op zodat je hoort wat er gebeurd.
Het gaat hier om de groene aansluiting neem ik aan?

Geplaatst door daansmit

Wat voor fout geeft ie dan precies aan?
Ik heb precies hetzelfde moederbordje en heb nooit problemen gehad met de installatie.
Alleen dat voor de USB 2.0 SP1-2 nodig was, verder geen problemen.

niet veel boeiends.. alleen dat als ik de installatie door laat gan dat windows onstabiel kan worden.. staat verder b.v geen FOUT 771

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan