Rechter knuppel PC Controller werkt niet in FIFA 12

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees24

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Berichten
10
Hallo allemaal,

Voor mijn spel FIFA 12 op de PC gebruik ik mijn controller van mijn Playstation 2.. Deze heb ik met een koppelstukje aangesloten op mijn usb aansluiting op mijn computer.
Alleen doet de rechter stick het niet.. De rest van de knoppen lijken het op zich prima te doen, alleen die rechter stick functioneert niet..

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de reacties!

Kees
 
Welk programma gebruik je bij je playstation controller?
Ik neem aan de software van MotioninJoy - DS3 Tool... zo niet dan kan je dat nog proberen.
doet je rechter stick het wel gewoon op je playstation?
 
Euhm, tot dusver eigenlijk nog geen software gebruikt.. Hij herkende de controller direct, dus tot dusver heb ik nog niks geinstalleerd zeg maar...
Maar die DS3 tool, is dat niet voor controllers van de PS3? Aangezien ik een controller van de PS2 gebruik....

Ik heb motion injoy gedownload, ik word er alleen niet echt heel erg veel wijs uit... Hij blijft aangeven : wait for controller to be connected.....
 
Laatst bewerkt:
Je moet de MotioninJoy driver eerst laden, en ja het werkt ook met playstation 2 controller.
Als je het programma opstart zie je al meteen dat de playstation 2 controller word aangegeven en zelf de playstation 1 controller
Je moet eerst naar de tab Driver Manager, selecteer de port_#... driver en klik op load driver
Als het goed is verschijnt er een vinkje achter de naam van driver.
Ik zelf heb dit alleen uit getest met een playstation 3 controller... maar playstation 2 controller zou moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de driver geladen... Moet je die dan in tabblad driver manager ook installeren?
Zo ja, als je op de button Install All staat, krijg je wel een melding "This button will overwrite your current Bluetooth Dongle Driver"... Wat houdt dat precies in dan?
 
Volgens mij hoef je die niet te installeren is alleen van toepassing op de ps3 controller als je wil connecten via Bluetooth.
Als er een vinkje achter je driver staat is het goed en zou het moeten werken.
Daarna ga je naar de tab profiles en kies je voor een van de 2 aangegeven playstation 2 profile.
Het programma moet wel open blijven in de achtergrond om het te laten werken.
Als je er toch niet helemaal uitkomt, zou je via Google nog even kunnen zoeken hoe je het werkend kan krijgen met een playstation 2 controller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan