rechter muisknop probleem op hp pavilion zd8000

Status
Niet open voor verdere reacties.

punyeta

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Bij mij doet zich het volgende probleempje voor:
Heb een nieuwe hd moeten plaatsen en alle software opnieuw moeten instaleren.
Als ik nu op een icoon klik met mijn rechter muisknop om hem bv.te verwijderen, staat direct de laptop vast. Zandloper blijft zichtbaar en gaat niet meer weg.Kan alleen de spanning eraf doen en opnieuw opstarten. Is erg lastig.Kent iemand dit probleem en is dit op te lossen zonder de hd te formatten. Bedankt, Jan.:(

probeer eens je windows opnieuw te installeren? als je een volledig zelfde versie die je nu hebt probeert te installeren, zal niet van je software en persoonlijke bestanden verloren mogen gaan!

rechter muisknop

Hoi, bedankt voor je reactie. Is dat zo? dacht altijd dat als je hoe dan ook windows opnieuw instaleerd dat je gewoon alles kwijt bent. Misschien wel als de besturing op een aparte partitie staat, dan kan het wel. maar dat heb ik niet:o. Hij deed het wel goed na de instalatie.Maar gaande weg met de nieuwe progjes erop ging het ergens mis. Bedankt. Jan

Als ik je goed begrijp had je zojuist opnieuw geïnstalleerd.
Download en installer vanaf deze pagina ShellExView en ShellMenuView en schakel (via jouw software geïnstalleerde) context-menu items uit, net zolang totdat je de 'schuldige(n)' gevonden hebt.

Overigens is het je nu wel duidelijk dat je niet zomaar een bulk software moet installeren zonder na elke software-installatie te testen of alles nog goed werkt. Nu moet je 'terug in de tijd gaan kijken' welke software voor de problemen verantwoordelijk is.

Tijs.

rechter muisknop probleem

Hoi dnties.Bedankt, die ga ik deze week proberen.ja, ik weet het,maar kon niet meer wachten met alles uitproberen.Heb de link bekeken en zag veel gelijkenissen met mijn probleem. Kan nu niks downloaden( op werk) doe ik later wel.Ziet er wel ingewikkeld uit maar ga toch proberen.Anders moet ik in omgekeerde volgorde toch maar software de -instaleren.Hier hoor je nog van. Groeten Jan.:)

ShellMenuView

Hoi dnties. Hoe moet ik wat uitschakelen? weet er niet zoveel van..moet dat met dat progje of iets in windows zelf. Overigens gaat de pc met al de iconen op tilt als je er op klikt (rechts).groet jan.

Je moet daarvoor ShellExtView gebruiken. Je zet alle items die Context Menu zijn op Disabled. Dan kijken of het probleem verholpen is. Dan stuk-voor-stuk die context menu items weer inschakelen en kijken of het nog steeds goed werkt. Net zo lang doen totdat je de 'schuldige' gevonden hebt. Die zet je dan weer als Disabled.

ShellMenuView kan ook iets dergelijks, maar gaat over toegevoegde items aan het rechtsklik menu voor bepaalde bestandstypen (bijv. bij filmpjes, muziek etc. de toevoeging Afspelen [in Windows Media Player]).

Begin met ShellExtView (zie eerste paragraaf), en als dat werkt/lukt dan hoef je met ShellMenuView niet aan de slag.

Tijs.

shell extention

Bedankt Tijs.Ga ik dit weekend wel proberen.Als dat niets oplevert installeer ik alles maar weer opnieuw.Alle icoontjes geven dit probleem.Heb ze allemaal gedelete en toen was het probleem weg.:)toen een voor een er weer op, nog steeds geen probleem,ik blij,maar na herstart was het weer mis.:confused:ik gebruik best wel veel progjes en vind het handig als ik ze direct kan zien en gebruiken.nogmaals bedankt.goei, Jan

Je kunt natuurlijk de test even uitbreiden: Alles uitschakelen, dan 1 inschakelen, kijken of het werkt, dan herstarten en nog een keer checken of het nog steeds werkt.
Dan weer 1 inschakelen etc. (maar dus wel telkens een herstart doen als onderdeel van de test of je de 'schuldige' te pakken hebt of niet).

Tijs.

Context menu werkt weer

Hallo, Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Alles werkt weer goed op de laptop.
Had radicaal alle snelkoppelingen van mijn desktop gehaald en via de prullebak een voor een weer terug gezet. zodoende kwam ik er achter dat het screencapture programma Snagit9 de boosdoener was. Heb ik maar helemaal verwijderd.iedereen bedankt voor de tips en meedenken.Groeten Jan.:)

Mooi dat je de schuldige gevonden hebt.

Graag nu de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan