KevinHamer
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 feb 2011
Hey allemaal,
Vanmiddag had ik het idee mijn oude 19' inch monitor te vervangen door een HP LE1901W
(Widescreen). Deze draait als extra monitor op mijn HP Compaq nx7400 notebook
(met de instelling uitgebreid bureaublad). De monitor staat ingesteld als standaard monitor.
Wanneer ik de monitor op de hoogste resolutie zet (1440 bij 900 pixels) dan valt een
kleine strook aan de rechterkant van het scherm weg (ongeveer zo breed als de
Windows-klok). Ik heb gekeken op internet maar dit is toch echt de maximum resolutie
van het scherm!
Ik heb de drivers van de notebook ge-update, monitor drivers geïnstalleerd, maar niks
helpt.. Wanneer ik de monitor het beeld automatisch laat aanpassen (via de
knop op de monitor), vult hij wel mijn hele beeldscherm maar een strook ter grootte
van mijn Windows-klok valt buiten het scherm. Wanneer ik bijvoorbeeld het beeld via
de monitor naar links verschuif, krijg ik de missende strook ook niet te zien.. Het lijkt er
dus op dat bij de maximum resolutie een stuk van mijn beeld wordt afgeknipt
Nu heb ik redelijk veel verstand van computers, maar het lukt mij niet om dit probleem
op te lossen.. Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt!
Vanmiddag had ik het idee mijn oude 19' inch monitor te vervangen door een HP LE1901W
(Widescreen). Deze draait als extra monitor op mijn HP Compaq nx7400 notebook
(met de instelling uitgebreid bureaublad). De monitor staat ingesteld als standaard monitor.
Wanneer ik de monitor op de hoogste resolutie zet (1440 bij 900 pixels) dan valt een
kleine strook aan de rechterkant van het scherm weg (ongeveer zo breed als de
Windows-klok). Ik heb gekeken op internet maar dit is toch echt de maximum resolutie
van het scherm!
Ik heb de drivers van de notebook ge-update, monitor drivers geïnstalleerd, maar niks
helpt.. Wanneer ik de monitor het beeld automatisch laat aanpassen (via de
knop op de monitor), vult hij wel mijn hele beeldscherm maar een strook ter grootte
van mijn Windows-klok valt buiten het scherm. Wanneer ik bijvoorbeeld het beeld via
de monitor naar links verschuif, krijg ik de missende strook ook niet te zien.. Het lijkt er
dus op dat bij de maximum resolutie een stuk van mijn beeld wordt afgeknipt

Nu heb ik redelijk veel verstand van computers, maar het lukt mij niet om dit probleem
op te lossen.. Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: