rechtermuisknop gebruiken=vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobba

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
167
Hoi,
Een vriendin van me(windows 98,packard bell)heeft het volgende probleem.Zodra zij de rechtermuisknop gebruikt loopt het hele systeem vast. Het enige wat ze dan nog kan doen is de boel opnieuw opstarten.
Iemand een goeie tip voor dit probleem?
Bij voorbaat dank
 
Kun je een keer uittesten met een muis van een andere PC of dit dan ook het geval is.
 
Een andere muis helpt niet, ze heeft nl. om die reden al een andere muis gekocht.........
 
Goed idee, alleen blijkt dat die vriendin de enige is met juist dat probleem. Of denk jij dat een update genoeg is?
Ik weet het eerlijk gezegd niet........
Alvast bedankt maar weer,
 
Je kunt op zijn minst een mailtje sturen naar de helpdesk.
Dit kan gewoon in het nederlands.
 
Hoi,

Inderdaad een bericht gestuurd naar de helpdesk, helaas laat het antwoord nog op zich wachten. Mocht iemand dus nog een tip hebben, dan graag!
Thanks
 
Krijgt ze nog een foutmelding??

Het kan liggen aan beschadigde gedeelde (shared) dlls.

Als ze de oorspronkelijke versie van Internet Explorer heeft draaien, kan het helpen te upgraden naar bijvorbeeld de 5.5 SP2.

Dat lost vreemd genoeg ook vaak dit soort problemen op.
 
Hoi,


Ze krijgt geen foutmelding. De boel loopt meteen hardstikke vast. Ik ga proberne of het upgraden van IE helpt.
Ik laat nog van me horen.
Groetjes
 
Niet direct, helaas.

Het kan aan een beschadigd systeembestand liggen, maar het kan ook een registerprobleem zijn.

Ik zou eerst eens proberen een nieuwe versie van het bestand Shell32.dll vanaf de Windows CD-ROM terug te zetten naar C:\Windows\System.

Dan kan niet zomaar, maar het moet met System File Checker:

Ga naar Start/Uitvoeren en type SFC, gevolgd door een klik op OK of door ENTER. Vervolgens kies je voor de optie "Een bestand van de Setup-diskette uitpakken", en geef de naam van het bestand op dat je terug wilt zetten, in dit geval dus shell32.dll, en klik op OK.

Bij 'terugzetten vanuit', kies je de plaats waar je Windows installatie cabs staan, dus plaats de Windows CD-Rom in de drive, en type bijvoorbeeld D:\Win98, of blader er naartoe.
Het bestand moet terechtkomen in C:\Windows\System.
Het wordt automatisch door het programma uitgepakt., en vervolgens zul je opnieuw moeten opstarten.

Test vervolgens of het geholpen heeft.

Brengt dat geen verbetering, probeer je het zelfde met Explorer.exe.
Enige verschil: dat bestand hoort thuis in C:\Windows in plaats van in Windows\System.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan