rechtermuisknop-menu organiseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

seedorf

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb een vraagje,

Bestaat er een progie/regsiterkey om het rechtermuisknop menu wnn je een bestandje aanklikt te organiseren? Ik bedoel hiermee wnn ik nu een rechtermuisknop doe op een bestandje komt er zo'n engelange lijst van Winzip, Winrar,Winace, CuteFTP, MP3 to wav, enz... nu vraag ik mij af of je dit kunt aanpassen of veranderen zodat ik deze progies in subfolders kan zetten (zoals je dat tijdens de instalatie van winzip kunt kiezen), progies uit menu verwijderen, enz. kortom organiseren van de rechtermuisknop-menu...

Ik heb al zitten zoeken in't regsiter en op inet maar ik vindt er nix over... toen heb ik even het denkpatroon van shell extensions gevolgd maar draaide het ook op nix uit...

Weet er iemand raad?

mvg,

Seedorf

HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers

Je lijkt me creatief genoeg hier iets mee te kunnen :)

Deze keys (ClassID's) geven insctucties naar .dll of .exe bestanden, die dan op hun beurt vertellen aan explorer wat deze moet tonen... Dus volgens mij is het niet mogenlijk om via register of progie, deze rechtermuisknop menu te wijzigen.

Het enige wat je kan doen is deze keys verwijderen zodat deze niet meer in uw menu voorkomen maar dit is riskant: alleen het "item" onder "shellex \ ContextMenuHandlers" mag je verwijderen en de andere ClassID laten staan, want deze worden mogenlijk ook nog voor andere doelen gebruikt...),

Dus zonder dat je zit te prullen in die .dll of .exe bestanden is het dus niet mogenlijk om het menu te wijzigen? want het lijkt me ook moeilijk om een programma te maken hiervoor omdat elke keer wanneer er een nieuwe versie van een programma uitkomt dan veranderen deze dll een beetje en dan werken deze progies weer niet op deze nieuwe versies... of is dit toch mogenlijk?

Ok mss een tip voor de nieuwe windows ;) een mogenlijkheid inbouwen om dit te organiseren... want het is echt te verdoken om te ziten prulle in die .dll en .exe bestanden... waar ik toch geen snars van begrijpt... (hex editors er zijn dus mensen die hier wel aanuit graken, mss een uitdaging?) :)

iemand nog enige sugesties of opmerkingen?

Sorry voor de laate reactie maar omwille van de examens heb ik dus geen response's kunnen geven op dit forum, en via watchdog werd ik even op de hoogte gebracht dat dit hier nog open stond...

Dus,
deze 2 website's geven een duiding op toevoegen en verwijeren van entery's zoals bv. printfolder, make folder enz.. dit is vrij eenvoudig, maar submenu's maken met hierin entry's van bestaande programma's zoals winace, winrar, cuteFTP, enz. is dus tot nader oder niet mogenlijk toch?

mvg,

Seedorf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan