Rechterspeakerfunctie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrtje

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hallo,

Sinds enkele jaren heb ik een prima computer met losse speakertjes, waarvan al 2 jaar de rechterspeaker geen geluid geeft (alleen een lichte zoem). Ik dacht dat hij kapot was, dus nu eindelijk nieuw setje 2.0 speakers gekocht... Maar nu heb ik weer hetzelfde probleem!!
Wat moet ik veranderen aan mijn instellingen om dat ding aan de praat te krijgen? (Winamp instellingen misschien??) Of is mijn geluidskaart stiekem kapot gegaan?
Ik heb wel wat kennis, maar ben geen expert, en ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen!

Groetjes Maartje

Kijk even bij volume regeling of de balans wel in het midden staat.

Stop ipv een speaker setje eens een koptelefoon in de plugjes van je geluidskaart. Met namde de groene plug (indien aanwezig).
Heb je de brom nog steeds?
Ik denk dat een deel van de versterker in je geluidskaart stuk is.

Met de oordopjes erin werkt het inderdaad ook niet goed.... uit 1 dopje komt geen geluid... Denk je echt dat mijn geluidskaart stuk is, kan het nog iets anders zijn? :S
Als het mijn geluidskaart is, kan daar dan nog wat aan gedaan worden of moet ik een nieuwe? Kan ik dat zelf doen?
Wat veel vragen..... Wel fijn trouwens zo'n snelle reactie!

Een defecte kaart repareren is zo goed als niet te doen.
De kaart vervangen kun je heel simpel zelf.
Kast openmaken, 1 boutje losdraaien van de kaart, en vervangen.
Uiteraard wel als de pc uit is, en de stekker eruit.
Houd tijdens het sleutelen altij je blote arm op een blank stuk metaal van de kast.
Zo voorkom je statisch elektriciteit problemen met de pc. (kan de hele pc verwoesten).

De hele acie kaartje vervangen kost ongeveer 5 min.

Hm, okee, dan ga ik maar eens even zo'n ding kopen! Maakt het nog uit wat voor een ik aanschaf? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of hij bij mijn computer past enzo, of maakt dat niet uit?

Kijk even naar de oude. Neem die eventueel mee naar de winkel.
Denk dat je een pci kaartje hebt. Dat is het type slot waar hij in zit. (wit slot).
MErk? Ach, als je normaal geluid wilt uit de pc, en de pc niet gebruikt om al je muziek mee af te spelen, of extreem goed geluid wilt voor spelletjes ofzo, dan kun je met een eenvoudige kaart vooruit.

Wil je wat beters, denk dan eens aan een hele set, compleet met speakers (logitech, philips, soundblaster).
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Okee, dat ga ik doen! Fijn om eindelijk te weten wat er mis is met dat ding. Ik zal eens even die oude eruit halen en zien wat voor nieuws ik ervoor kan kan krijgen.
Heel erg bedankt voor alle hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan