Rechtstreeks opslaan van bijlage in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHM Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Ik heb een groot aantal mails die een pdf-attachment bevatten.
Is het mogelijk met een macro (knop) in outlook dit attachment te openen en vervolgens rechtstreeks op te slaan op een bepaalde plaats op mijn harde schijf (bijv. D:\pdf\mailsattachments).

Laatst bewerkt:
In Outlook 2007 kun je alle attachments selecteren en gewoon naar een Windowsmap slepen, dit gaat in ieder geval sneller dan via het menu. Van Macro's weet ik niets.

In Outlook 2007 kun je alle attachments selecteren en gewoon naar een Windowsmap slepen, dit gaat in ieder geval sneller dan via het menu. Van Macro's weet ik niets.

Hoi,

Jou verhaal gaat op, wanneer in één mail meerdere bijlagen zitten.
Maar TS heeft een andere vraag .....
Daarbij helpt dat slepen natuurlijk ook nog wel, maar een 'knop' zou natuurlijk handig zijn, zodra je een mail ontvangt met een bijlage ....
Van Macro's weet ik weinig, zéker in Outlook.

Het antwoord staat hier al voor je klaar. En ook waar WiGi je naar verwijst.

Laatst bewerkt:
VBA code geprobeerd, maar

Ik heb onderstaande code geprobeerd. Alle attachments van al mijn mails worden nu opgeslagen, maar ik wil enkel het attachment in de geopende email opslaan in onderstaande map?

Sub bijlage_opslaan_IIb()
With GetObject(,"Outlook.Application")
For Each it In .GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(6).Items
If it.Attachments.Count > 0 Then it.Attachments(1).SaveAsFile "C:\Users\Jo Wetzelaer\Desktop\Website2\" & it.Attachments(1).Filename
Next
End With
End Sub

maar ik wil enkel het attachment in de geopende email opslaan in onderstaande map?

Het had dan wel aardig geweest als je dat in de oorspronkelijke vraag gezet had.

Gebruik:

Code:
Application.ActiveInspector.CurrentItem

om te verwijzen naar de geopende email.

Wigi

nog niet duidelijk

Wigi,

hoe wordt de VBA-code dan in totaal, want ik begrijp je antwoord niet?

Alvas bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan