Hallo allen
Ik hoop dat iemand me hier kan verder helpen (zoals altijd
)
Een tijd geleden heb ik een antwoord gekregen op mijn vraag waarbij ik de waarde van een cel moest terug vinden in een ander tabblad en waarbij er dan het getal dat aan die waarde voldeed moest worden weergegeven.
Misschien vrij onduidelijk maar de formule die werkt is de volgende:
Dus de waarde in E56 is hier de zoekwaarde voor in de tabel van tabblad.
Nu wil ik eigenlijk hetzelfde doen maar niet meer gebaseerd op 1 cel maar op een woord/tekst en als dat woord is gevonden in het andere tabblad dan moet de weergegeven waarde de SOM zijn van alle cellen die hier aan voldoen.
Ik hoop dat deze uitleg wat duidelijk is ?
Die 6 waarde zal waarschijnlijk het aantal karakters van 'tekst zoeken' zijn.
Alvast bedankt om me verder te helpen.
Ik hoop dat iemand me hier kan verder helpen (zoals altijd

Een tijd geleden heb ik een antwoord gekregen op mijn vraag waarbij ik de waarde van een cel moest terug vinden in een ander tabblad en waarbij er dan het getal dat aan die waarde voldeed moest worden weergegeven.
Misschien vrij onduidelijk maar de formule die werkt is de volgende:
Code:
=SOMPRODUCT((RECHTS(tabblad!$A$7:$A$200;6)=TEKST($E56;"#"))*(tabblad!B$7:B$200))
Dus de waarde in E56 is hier de zoekwaarde voor in de tabel van tabblad.
Nu wil ik eigenlijk hetzelfde doen maar niet meer gebaseerd op 1 cel maar op een woord/tekst en als dat woord is gevonden in het andere tabblad dan moet de weergegeven waarde de SOM zijn van alle cellen die hier aan voldoen.
Ik hoop dat deze uitleg wat duidelijk is ?
Code:
=SOMPRODUCT((RECHTS(tabblad!$A$7:$A$200;[B]6[/B])=TEKST("tekst zoeken";"#"))*(tabblad!B$7:B$200))
Die 6 waarde zal waarschijnlijk het aantal karakters van 'tekst zoeken' zijn.
Alvast bedankt om me verder te helpen.
Laatst bewerkt door een moderator: