Recipient Policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Weet iemand hoe ik een Recipient Policy maak, zodat een extern adres wekl herkend wordt als uitgaand mailadres, maar niet toegevoegd wordt bij het creeren van een nieuwe gebruiker?

Gr. Miles

Ik begrijp de vraagstelling niet helemaal.

Kun je een klein voorbeeld geven dat je bedoelingen verduidelijkt en waarom je denkt dat Recipient Policies je daarbij zouden kunnen helpen??

Tijs.

Als ik een gebruiker aanmaak met een Exchange mailbox, dan wil ik dat deze alleen het .local email adres krijgt, en dus niet naar buiten kan mailen.

Wanneer ik de .nl (om naar buiten te mailen) uit zet, kunnen de mensen die wel naar bukten mogen mailen niet meer naar buiten mailen omdat de .nl uitstaat, maar als die aanstaat dan krijgen de gebruikers deze standaard in hun lijst....

Gr. Miles

Je kunt in de Active Directory per gebruiker op het tabblad email addressen het adres .nl toevoegen. Ontvangt deze server ook de mail van dit .nl adres dan moet je hier wel een recipient policy voor aanmaken anders zal de server deze niet accepteren. Je kunt ook een recipient policy aanmaken voor gebruikers die aan een bepaalde citeria voldoen. Gebruik je nu de Default Policy om het adres toe te voegen?

Dit is de default policy ja. Maar als ik de regel toevoeg van de .nl dan krijgen alle nieuwe gebruikers deze .nl ook in de lijst en dat moet juist niet...

Dat klopt omdat de default policy voor alle (nieuwe) gebruikers geldt. Je kunt het beste een nieuwe policy aanmaken voor de nl domein.

maar op de vorige server ging dit wel goed. (vorige DC ook met 2003 SBS)
Daar kon ik een gebruiker aanmaken en deze had dan alleen de .local email en de .nl kon wel gebruikt worden terwijl deze uit stond in de Policy..

Dit kan als je in de active directory per gebruiker het nl adres aanmaakt.

Als ik de NL aanmaak, en deze staat niet aan in de policy, dan doet deze het niet....
Moet dan wel aanstaan in de policy...

Als ik de NL aanmaak, en deze staat niet aan in de policy, dan doet deze het niet....
Moet dan wel aanstaan in de policy...

Dat klopt, maar je moet het niet in de Default Policy zetten want dan krijgen alle gebruikers hem, je moet hier een nieuwe policy voor aanmaken.

Kan ik deze policy dan voor iedereen maken? Of moet ik een filter maken. En wat plaats ik dan op het filter?

Gr. Miles

Je wilt toch niet dat dit voor alle gebruikers is? Het gebruik van de filter is alleen mogelijk als ze allemaal een bepaalde herkenning hebben b.v. een bepaalde afdeling of zo, je kunt in de filter zien wat de mogelijkheden zijn waarop je kunt filteren. Als dit niet lukt dan moet je bij elke gebruiker handmatig het adres toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan