reclame en advertenties, ze blijven terugkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hizi

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
29
Mijn laptop is besmet met die reclame troep en ik kom er niet vanaf. Het is van dat "lyrics" reclame en ik kan nauwelijks nog normaal internetten, want zodra ik ergens op klik dan komt er meteen een andere pagina tevoorschijn.

Ik heb antimalwarebytes, superantispyware, hitmanpro, zhp cleaner en meer geprobeerd, maar het blijft terug komen. Het is een dag weg, en daarna begint het weer. Ik moet nog uitzoeken of het alleen in Chrome is of ook in firefox en ie.
Ik heb vista op mijn laptop.

Wat kan ik nog doen?
 
Hij haalt de infectie weg en heeft deze binnen de kortste keren weer terug. Dat is dan dweilen met de kraan open.
 
Nog een preventief advies: (zie het maar als de drie 'downloadgeboden')
1. Lees alles goed wanneer je een programma installeert (druk niet vlug vlug op Next, Next, Next)
2. Gebruik een adblocker in je browser om te voorkomen dat er op downloadpagina's een 'nep'-downloadbutton wordt weergegeven (meestal een advertentie)
3. Installatiewizards worden steeds geraffineerder, dus ook een 'vinkje' dat is aangevinkt, maar grijs is zodat het lijkt alsof je er niet op kunt klikken, is vaak gewoon klikbaar en is het verschil tussen spyware/adware/virussen of niet.
 
Hallo, sorry voor mijn late reactie.
Ik heb adw-cleaner ook gebruikt, dat was de test versie, zodra die verlopen was, zat mijn laptop meteen weer vol. Ik heb adblock al lange tijd aan staan. Ik heb langere tijd niets gedownload en ik klik al zeker niets aan voor ik goed kijk. Ik begrijp er dan ook niets van. Het lijkt alsof het iedere gebeurt als ik marktplaats of speurders heb bezocht. Ik adverteer via die sites. Is er nog een andere oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan