Reclame uit de browser verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over hoe je de reclame uit een browserbalk kunt verwijderen.

Ik heb een Packard Bell PC met in de internet browser het logo van Packard Bell, hoe kan ik dit veranderen in een standaar blanco balk, dus zonder reclames of logo


Alvast hartelijk dank voor het meedenken..

Remy
 
Gezina,

In mijn geval is ie groen, maar ik neem aan dat dit ook werkt......:p
Ik ga het ff proberen.....Alvast bedankt !!:thumb:

Remy
 
Mocht het tooltje dat Gezina noemt niet werken, dan werkt dit zeker: ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Ga in de registereditor naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar en verwijder de waarde BackBitmapIE5 uit het rechter venster.
Sluit de registereditor.
Wanneer je IE nu opnieuw opstart ben je het logo kwijt.

Guus.
 
YEP !!!!!!

Het heeft gewerkt :) :p ;)

Muchos Gracias Gezina :thumb:
 
En ook onze Guus natuurlijk Hartelijk Dank, want ik was ook op zoek naar een tip om het via het register te doen, omdat er ook wel eens andere leveranciers zijn die er allerlei kleuren en logo's ingooien.....

TOPPIE

:thumb:
 
Het is inderdaad zo dat de tip van Guus dé oplossing is in dit soort gevallen maar ik wist dat PB daarvoor een patchje had, heb deze voor de pc van dochterlief (toen ook PB, nu Maxdata) gebruikt, vandaar. :) Heb dit topic bij de favo's gezet zodat zoekers kunnen kiezen. :thumb:
 
Mag ik van deze gelegenheid ook gelijk gebruik maken
om te vragen hoe je er zelf wat in kunt zetten in de browser balk. Dus dat je een eigen bitmap of logo er in aan brengt ??

Of moet ik dit in een andere topic aankaarten..??
Misschien weet onze Guus hier ook wel een tip voor?:rolleyes:


Groeten,


Remy
 
Geplaatst door Remy
ik was ook op zoek naar een tip om het via het register te doen
Ik heb nog wel een andere tip: fleur je werkbalk zelf op.
Door de waarde BackBitmapIE5 naar een bitmap-plaatje op je computer te laten verwijzen, krijgen de werkbalken van IE en OE je zelf gekozen skin.
Als je dat ook doet voor de waarde BackBitmapShell krijgt ook Verkenner die skin - zie bijlage.
Zie bijlage volgend bericht voor een voorbeeld. :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat bedoel ik nou !!!!!

Super Helpmij zoals het bedoeld is :p

2 vragen opgelost voor de prijs van 1 !!:D

Super bedankt en ik zet hem op opgelost :thumb:

I :love: Helpmij
 
O ja, het plaatje hoeft maar heel smal te zijn, omdat het herhaald wordt. Het moet wel ongeveer dezelfde hoogte als de browserbalk hebben. En het moet een bitmap (.bmp) zijn.
In de bijlage het plaatje dat ik gebruikt heb.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus,

Kan het zijn dat ik de PC eerst opnieuw op moet starten ??

Ik krijg het niet voor elkaar op de manier zoals jij omschreef, heb ook jouw voorbeeld bitmapje geprobeerd, maar er komt geen verandering ??
 
Ik weet niet wat er fout gaat. :confused:
Je pc hoef je er niet opnieuw voor op te starten - IE wél.
Maar probeer dit eens: pak bijgaand zip-bestandje even uit.
Maak in de map C:\Windows een map die je Skin noemt.
Zet daar de drie bestanden (skin.bmp, skin_aan.reg en skin_uit.reg) uit het zip-bestandje in.
Dubbelklik op skin_aan.reg, klik op Ja en OK.
De registerwaarden BackBitmapIE5 en BackBitmapShell krijgen dan de juiste verwijzing naar C:\Windows\Skin\skin.bmp.
Hierna moet het werken.
Wanneer je nu zelf een afbeelding hebt die je wilt gebruiken, noem je hem skin.bmp (het MOET een bitmap zijn) en vervang je de huidige afbeelding door je eigen plaatje.
(Deze is voor Windows 2000 en XP.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
En deze is voor eerdere Windows-versies, mocht je er daar een van hebben. :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus,

Ik heb de .reg bestanden ook geprobeerd, maar hij reageert niet...:(
En het is overigens een XP machine met SP2
 
Dan denk ik dat het tooltje dat je hebt gebruikt om het Packard Bell-logo te verwijderen nog iets anders in het register heeft veranderd, waardoor dit wordt geblokkeerd. :(

Guus.
 
Guus,

Ik heb het op een andere PC (géén PB) ook geprobeerd
en daar werkt het ook niet...:(
In ieder geval nog bedankt voor de moeite en ik kijk wel of ik ooit een keer tegen de oplossing aanloop..:D


Thanx


Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan