Reconnect internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jkanters

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Hallo ik wilde graag een heel simpel programmaatje maken. Ik heb wel eens kleine dingetjes in Vb gemaakt maar ik zou niet weten hoe dit moet:

Het idee:
Als ik een voorgeprogrammeerde knop bijvoorbeeld de "J" indruk moet mijn LAN (niet Wlan) uitvallen zodat ik geen internet meer heb. Als in dan weer (in dit geval als voorbeeld) op de "J" druk moet het mijn internet kabel weer pakken en lan gewoon weer aanzetten. ( het zou ook een andere knop kunnen betreffen, "J" is uitzetten en "K" is bijvoorbeeld weer aanzetten)

Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken? Alvast bedankt!

Alvast bedankt

Ik weet vrijwel zeker dat dit mogelijk is via WMI. WMI veroorzaakt wel wat delay. vaak 0,5 tot 4 seconden.

Code:
 Dim classInstance As New ManagementObject("root\CIMV2", "Win32_NetworkAdapter.DeviceID='0'", Nothing)
 Dim outParams As ManagementBaseObject = classInstance.InvokeMethod("Disable", Nothing, Nothing)

Deze code disabled de netwerkkaart met id=0. In principe werkt dit ook met naam, mac address etc. zolang je een van deze zaken weet.

niet getest, de code komt van microsoft zelf.

ik krijg debug error:
management object not defiend

Laatst bewerkt door een moderator:
Afhankelijk van welke VB versie gebruikt is het iets anders, maar je moet

system.management

toevoegen aan je project (imports system.management / using system.management etc.)

Ik neem aan dat dit vb is, aangezien dit in het Visual basic forum staat...

Maar het kan ook gewoon met shell-commands:
Om de internet verbinding te stoppen:
[CPP]Shell("ipconfig -release")[/CPP]
Om de internet verbinding weer te starten:
[CPP]Shell("ipconfig -renew")[/CPP]

Dit zal wel alle verbindingen sluiten. Maar een shell command is hetzelfde als wat je in command prompt zou gebruiken, dus dat zal ook makkelijk aan te passen moeten zijn...

Succes! MartinJM

PS: Hier kan je zien hoe je kunt kijken of er een knop ingedrukt wordt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/705047-Programma-op-de-achtergrond-dingen-laten-doen#post_4511883

hiermee kom ik al een heel eind op weg!
een klein probleempje. ik plak beide codes onder elkaar. maar ik denk dat ze af en toe te snel gaan dus valt mn internet helemaal weg en moet ik nog een keer die knop indrukken. is er een manier om een halve seconde tijd er tussen te krijgen ofzo?

Even uit de losse pols:
[CPP]threading.thread.sleep(*milliseconden*)[/CPP]

Maar dat zou een beetje kunnen afwijken, dat kan ik nu even niet opzoeken...

Succes!

je bent een topper!
nu je toch zo lekker bezig bent zal ik je vertellen wat de bedoeling is. ik moet namelijk nog 1 dingetje hebben.

het programma moet ervoor zorgen dat in een online spelletje er een kleine pauze komt omdat mn internet connectie weg valt. maar bij welk gedeelte moet ik deze code plakken om ervoor te zorgen dat ik niet zelf op de knop hoef te drukken maar dat hij terwijl hij open staat en er een bijv. J in wordt gedrukt hij dan zelf de knop indrukt. er hoeft trouwens niet perse een knop te zijn. het mag ook gewoon terwijl het aanstaat er het merkt dat er de J wordt ingedrukt hij dan de code uitvoert

Code:
If GetAsyncKeyState(Keys.J) <> 0 Then
            'J ingedrukt.'

Shell("ipconfig -release")

Threading.Thread.Sleep(500)

Shell("ipconfig -renew")
        End If

EDIT: bij 'Events' kan ik niet echt een geschikte plek vinden om de code in te plakken

Ik zie dat je al een methode hebt maar je weet dus alleen nog niet hoe je die moet gebruiken?

De code die je hebt zet je in een timer. Daarvan moet je de interval dan niet te hoog zetten. Die timer start je dan bij het openen van je form of bij het klikken op een knop.

MartinJM

ik ben nu net ergens achter gekomen. -renew verandert mijn ip adress..... is er een mogelijkheid om mijn ip adress te bewaren? de bedoeling is eigenlijk dat er een kleine "Lagg" komt het hoeft niet perse dat mn internet wegvalt en weer opstart. ik dacht in eerste instantie dat dit zou werken.. maar dus niet. Is er manier op ervoor de zorgen dat er voor bijv. 1 sec geen internet connectie is en daarna wel gewoon weer doorgaat?

zo iets als:

'Pause internet' (dit is dan een code)
threading.thread.sleep(1000)
'Resume internet' (dit is dan een code)

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

@Jkanters :Welkom op Helpmij:thumb:

Ik heb enkele onnodige quote's verwijderd. Bij een directe reactie gebruik knop: Reageer op vraag of gebruik venster: Snel reageren.
Topics worden anders onnodig lang met telkens dezelfde (dubbele) tekst van je voorganger.

Succes met je vraag.

oke bedankt,

ik ga het denk ik nog makkelijker maken (hoop ik)

Het ENIGE wat het programmaatje moet doen is 'virtueel' de internet kabel eruit trekken en er daarna weer indoen
Dit moet dus met een code in visual basic (2010) zodat als ik op de 'J' druk het mijn internet connectie heel even verliest maar daarna weer oppakt.

volgens mij was ik hierboven ontzettend lastig bezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan